Inditex, al capdavant del podi de la venda de roba
La immensa majoria de les empreses líders en la distribució tèxtil són grups que gestionen diverses marques, pràcticament totes venen productes de cost mitjà i les que estan fent els salts més significatius són les que es mouen purament en el negoci del ‘low cost’.
La classificació que mesura la força i l’estat de salut de les empreses líders en la distribució tèxtil és ben eloqüent. Fa anys que regnen pràcticament les mateixes, segons l’última actualització d’El mapa de la moda que publica anualment Modaes. Així doncs, ¿qui mana en el negoci de la venda de roba a nivell mundial? ¿Com queda el rànquing una vegada presentats els comptes del 2023?
Inditex.
És la reina indiscutible. Ni covid, ni crisi inflacionista han pogut amb un grup que creix més que la seva competidora directa. La companyia que està presidida per Marta Ortega (filla del magnat Amancio Ortega, fundador d’aquest colós) va ingressar l’any passat gairebé 36.000 milions d’euros gràcies a les seves múltiples marques (Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Lefties, Oysho...), un 10% més que l’anterior. Relacionen aquest salt amb el fet que creix el trànsit comercial, cosa que ha fet més àmplies i atractives les seves botigues i amb l’expansió a nous mercats, però, independentment dels moviments puntuals del 2023, el seu persistent ancoratge a aquesta primera posició parla d’un èxit que ja sembla estructural.
H&M.
Si el grup gallec és el clar vencedor, la cadena sueca és l’eterna medalla de plata. Fa anys que H&M és la segona companyia del món que més ingressa amb el negoci de la venda de moda. Ho fa a través de diverses marques (Cos, Weekday, Monki, &Other Stories, Arket...), tot i que, a jutjar pel nombre de botigues, es recolza molt més en la principal del que ho fa la seva nèmesi: hi ha uns 3.800 establiments H&M distribuïts pel món, davant els gairebé 500 que es reparteixen la resta de marques propietat del grup (incloent-hi H&M Home). Aquest gegant suec va facturar l’equivalent a uns 20.000 milions d’euros el 2023, un 5,8% més que el 2022.
Fast Retailing (Uniqlo).
El conglomerat japonès amo d’Uniqlo recupera aquest any la tercera posició d’un podi del qual, en realitat, només es va absentar puntualment el 2022. Quan va aterrar a Espanya aquest setembre farà 7 anys, se la presentava com el Zara japonès, i, igual que la marca gallega, s’ha fet un lloc importantíssim en aquest mercat. Per això fa anys que es mou en aquestes primeres posicions. D’acord amb l’anàlisi que fa Modaes, el grup va elevar les seves vendes l’any passat un importantíssim 21,7%, en bona mesura procedent del negoci d’Uniqlo, que ja suposa la meitat dels seus ingressos, equivalents a uns 17.500 milions d’euros en total. Fast Retailing també està al darrere de marques com Gu, Theory i Comptoir des Cotonniers.
Gap.
Si Fast Retailing avança és, també, perquè Gap retrocedeix, però el grup californià que està al darrere de marques com Old Navy, Athleta, Banana Republic i la pròpia Gap continua sent el quart nom més important del món en el negoci de la venda de moda. El 2023, va facturar 14.800 milions de dòlars (uns 13.700 milions d’euros), una reducció de les vendes del 5% per segon any consecutiu que s’ha acabat carregant la presència física de la companyia a Espanya. Al febrer, Gap va anunciar que tancava els seus establiments al país i el centre logístic que tenia a Barcelona.
Notícies relacionadesPrimark.
La cadena irlandesa és la cinquena en la classificació, però la que presenta l’escenari que més crida l’atenció. Primer perquè Primark ho fia tot a una sola marca (Primark) que va pastar un volum de vendes ella sola de més de 10.000 milions d’euros. Malgrat que està lluny de Zara, aquest volum significa superar Bershka, Pull&Bear i Stradivarius juntes, per exemple. També destaca per ser la que més posicions ha anat escalant els últims anys.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
