Grifols cau un 5,4% per una possible demanda col·lectiva des dels EUA
El bufet d’advocats The Schall Law Firm anima els inversors que hagin perdut capital en la borsa a contactar amb el despatx

Tornen les caigudes a l’Ibex de la mà de Grifols. La firma especialitzada en hemoderivats va caure un 5,4% en la sessió d’ahir després de que sortís a la llum l’inici d’una demanda col·lectiva contra Grifols per part d’un bufet d’advocats de Los Angeles. The Schall Law Firm dirigirà la investigació a "si l’empresa va emetre declaracions falses i/o enganyoses i/o no va divulgar informació pertinent als inversors", segons va traslladar la companyia de litigis a Bloomberg, i va animar els inversors minoristes amb accions de Grifols a posar-se en contacte amb ells per portar endavant la demanda conjunta. Les accions de la farmacèutica han caigut un 46% des de començament d’any fins a situar-se el preu per cada títol en 8,29 euros.
El bufet va anunciar que investigaria reclamacions en nom d’inversors de Grifols "per violacions de les lleis de valors" pocs dies després del primer atac del fons baixista Gotham City Research contra la firma espanyola, quan va atacar Grifols mitjançant un demolidor document que l’acusava de "manipular" els seus comptes i els de la seva companyia patrimonialista Scranton Enterprises.
A aquesta informació s’afegeix una altra que podria descarrilar l’oferta pública d’adquisició (opa) del fons Brookfield en conjunt amb la família propietària de Grifols anunciada al juliol amb l’objectiu d’excloure el valor en borsa. Segons va publicar Ok Diario, l’opa podria haver-se complicat per l’auditoria interna sol·licitada per les dues companyies, ja que "Brookfield va trobar irregularitats en la manera de comptabilitzar els seus filials".
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»