Tecnologia
Indra reforça la seva aposta espacial amb l’adquisició de Deimos
Indra se centra a enfortir la seva aposta per entrar en la carrera espacial. El grup tecnològic reforça la seva filial espacial, estrenada recentment, amb la primera gran operació corporativa amb l’adquisició d’una companyia de missions espacials a Elecnor i amb una reorganització dels seus negocis per engreixar la nova Indra Espacio cedint-li la seva participació en el projecte de llançament d’una constel·lació de satèl·lits de gestió i vigilància del trànsit aeri junt amb el grup públic Enaire (controlat pel Govern i l’accionista més gran d’Aena, amb el 51%).
Indra ha tancat un acord amb Elecnor per a l’adquisició de Deimos, empresa espanyola especialitzada en el desenvolupament de missions espacials i integració de satèl·lits i que compta amb filials al Regne Unit i en diversos països de la Unió Europea. Les dues companyies preveuen completar l’operació en l’últim trimestre de l’any, una vegada hagin obtingut les aprovacions regulatòries necessàries.
Capacitats clau
Notícies relacionadesEl pla d’Indra és que Deimos aporti capacitats clau en la integració de satèl·lits i subsistemes crítics de vol, mentre que l’operació servirà per millorar les seves capacitats en el negoci de software de control i missió, i en la vigilància i seguiment espacial. Deimos té un posicionament destacat amb institucions espacials al participant en programes i iniciatives nacionals i europees.
A més d’aquesta gran adquisició, Indra enfortirà la seva nova filial espacial integrant-hi la seva participació en Startical, l’aliança a parts iguals amb el grup estatal Enaire. Startical treballa en el llançament d’una constel·lació de petits satèl·lits destinats a serveis de gestió i vigilància de control de trànsit aeri, especialment en zones remotes i oceàniques, sense cobertura amb els actuals sistemes de navegació aèria basats en infraestructures terrestres.
- Desenfrenament turístic El Carmel demana acabar amb els ‘botellons’ i els salts a la tanca al turó de la Rovira: «Cada dia es colen»
- Un terç de la plantilla Convocada una vaga indefinida a Avis a Barcelona per un ero que afecta 132 empleats
- Concurs gastronòmic La millor croqueta de Barcelona, a punt de revelar-se: podràs ser a l’esdeveniment gratis
- Carxofes Martín Berasategui, xef: "Les carxofes amb cloïsses més gustoses es fan amb brou de peix, una cullerada de farina i 150 ml de vi blanc"
- Gastronomia Jordi Cruz, xef, mostra al país què és un autèntic pa amb tomàquet: 2.000 reaccions dels andalusos
