2.700 milions en 25 mesos

Scopely, amb la seu central a Barcelona i que ocupa un 15% dels professionals que es dediquen a aquest sector a Catalunya, ha aconseguit un gran èxit amb un joc mòbil.

2.700 milions en 25 mesos
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

"¿Què és Scopely?", es demana el director de la filial barcelonina d’aquesta companyia de videojocs. "Som l’empresa de jocs més gran i més desconeguda", afirma aquest directiu, Hugo Pibernat, fent una mica de broma. En aquesta mena d’època daurada que ha viscut el sector a Catalunya en els últims anys, hi ha altres noms d’empreses que han sonat més que el seu, i això que els seus èxits no han sigut menors. Ha desenvolupat jocs de l’univers Marvel o Star Trek per al mòbil, ha portat al telèfon el clàssic joc de daus Yahtzee o l’Scrabble i acaba de batre uns quants rècords amb el seu Monopoly Go, entre ells acumular, en 15 mesos, 3.000 milions de dòlars (uns 2.700 milions d’euros) en transaccions fetes dins del joc. I tot plegat gràcies, en bona mesura, a la feina feta des de la capital catalana.

Des del 2011

Cofundada per extreballadors de Walt Disney, Scopely comença a escriure la seva història el 2011 als EUA, al principi ideada com un motor de desenvolupament d’aplicacions per a Facebook, però sempre vinculada a l’univers de les llicències; és a dir, a crear jocs de pel·lícules, sèries o còmics ja existents. "Scopely va néixer per aproximar el model de producció i publicació de videojocs al model de producció i publicació de les pel·lícules", recorda Pibernat. Es va incorporar al projecte a Los Angeles, el 2016, així que va viure de primera mà el moment en què l’estudi va decidir mirar cap a Barcelona.

Notícies relacionades

Els movia la voluntat de diversificar-se geogràficament ("Una de les intencions de Scopely sempre ha sigut atraure el millor talent que hi hagi en la indústria, i per fer-ho no et pots estar només en un lloc", resumeix el desenvolupador), i també d’operar en llocs on fos més fàcil que als EUA gestionar visats estrangers i fugir d’una enginyeria que llavors tenia molta competència a l’altre costat de l’Atlàntic. Barcelona es va imposar a Berlín i Londres, i el 2017 obrien un centre amb cinc treballadors fitxats d’altres grans companyies tecnològiques i que encara continuen treballant per a ells, ara que en són 700. Això, per cert, implica que aquesta empresa té contractats un 15% dels professionals que es dediquen a aquest sector a Catalunya.

De fet, aquesta oficina és més important en volum de treballadors que la dels EUA, i s’ha acabat convertint en una mena de quarter general per a la companyia. Si bé és cert que l’empresa està en mans d’un fons saudita (Savvy Games), que la gestió de nous contractes i llicències s’orquestra des de Los Angeles i que hi ha estudis especialitzats en diferents jocs (com Sevilla, on la plantilla està pràcticament dedicada tota al Monopoly Go), Barcelona té representació de gairebé tots els equips. La seva especialitat és el desenvolupament de Playgami, la plataforma tecnològica pròpia i patentada en la qual es basen tots els seus jocs, però la cosa ha escalat tant que "quan algú dins de Scopely vol fer un joc o un projecte nou, Barcelona apareix en totes les converses". Des d’aquí també es porta l’art de màrqueting a escala mundial, per exemple.

Temes:

Barcelona