Noves regles
La reforma del mercat elèctric entra en vigor sense tocar els preus

Ni els consumidors ni els productors d’electricitat van notar res nou ahir, però les regles del mercat elèctric ja són diferents, quan va entrar en vigor la reforma del mercat elèctric, aprovada pels vint-i-set estats de la UE el 21 de maig. L’objectiu de la nova norma, nascuda en el caliu de la crisi energètica dels últims tres anys, és aconseguir preus de l’electricitat "assequibles" i "competitius" per a "tots els consumidors", però la reforma no toca el sistema de formació de preus actual.
El denominat sistema marginalista, pel qual la tecnologia més cara (normalment, el gas) és la que marca el preu, "ofereix eficiència i incentius per mantenir els costos tan baixos com sigui possible", defensa la Comissió Europea. "L’alternativa no oferiria preus més barats. En el model (oposat) de pagament per oferta, els productors (inclosos els d’energies renovables barates) oferirien al preu que esperen que el mercat es buidi, no a zero o als seus costos de generació". La nova norma no ataca el fons del problema, sinó que dota els països de nous instruments per mirar de reduir el pes del mercat majorista i impulsar les renovables.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid