Conpymes s’ofereix a negociar amb Treball davant la negativa de la CEOE
La Cepyme esclata contra les "tesis comunistes" del Govern, mentre la patronal que presideix Garamendi demana "moderació"
En plena pugna per la seva participació en el diàleg social, Conpymes s’ha ofert per negociar la reducció de la jornada laboral davant la negativa de la CEOE, que en la reunió de dilluns amb els agents socials no va portar proposta. La vicepresidenta segon i ministra de Treball, Yolanda Díaz va anunciar que dilluns vinent presentarà la seva al no fer-ho la patronal.
Conpymes, presidida per José María Torres, que diu agrupar més de dos milions de pimes i autònoms, té la intenció de sol·licitar al Ministeri de Treball poder participar en la negociaciól. El reconeixement que ha obtingut fins ara per part de l’Executiu, igual com la catalana Pimec, una de les seves promotores, ha crispat la CEOE, que ha passat d’una etapa de diàleg a una altra de pràcticament de ruptura amb el Govern.
Notícies relacionadesD’altra banda, el xoc de la patronal Cepyme contra el Govern de Pedro Sánchez és total. "Denuncio la situació d’atac que estem patint", va dir el president de la Confederació de Petites i Mitjanes Empreses, Gerardo Cuerva, abans de la lectura d’un manifest de Cepyme –integrada a la CEOE– "per la llibertat d’empresa" i contra "la ingerència", "la fustigació" i l’"intervencionisme" del Govern. "Hi ha poc espai per a l’empresa privada davant un Govern que adopta tesis comunistes", va dir.
El president de la CEOE, Antonio Garamendi, es va desmarcar i va demanar moderació: "Sortim d’aquí amb esperit positiu, reivindicatiu, però sempre amb moderació".
- Jonatan Giráldez. "Al Barça sempre li desitjaré el millor, excepte avui"
- La final de la champions Revenja o quarta corona a Oslo
- COMIAT d’una llegenda Guardiola tanca l’etapa del City: "Necessito relaxar-me"
- FUTBOL Arbeloa confirma que deixa el Madrid i dona la benvinguda a Mourinho
- La final de la champions L’alumne avantatjat que vol superar el mestre
