La CNMC no es pronuncia sobre endurir les condicions al BBVA
La presidenta de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), Cani Fernández, va evitar ahir criticar que la llei de defensa de la competència del 2007 doni al Govern la potestat d’imposar condicions addicionals a les que pugui fixar el seu organisme a la integració del BBVA i el Sabadell en certs casos concrets, al contrari del que passa quan són les autoritats europees de competència les que valoren una operació. "Està ben definit en la llei quins són els criteris partint dels quals el ministeri pot elevar al Consell de Ministres perquè ho analitzi. No crec que hi hagi discrecionalitat, està taxat […] És el procediment que estableix la llei i encantada que es compleixi la llei", va afirmar en un curs organitzat per l’Associació de Periodistes d’Informació Econòmica (APIE) i la Universitat Internacional Menéndez Pelayo.
Fernández va descartar patir personalment pressions polítiques per posar traves a una operació que el Govern rebutja. Va defensar que el seu organisme farà una "anàlisi tècnica de competència" en el "temps necessari" per realitzar-lo. Això podria provocar, va admetre, que el pronunciament de l’organisme es demori més dels entre sis i vuit mesos que va trigar en la unió CaixaBank-Bankia, ja que aquella va ser amistosa i el BBVA ha llançat una opa hostil pel Sabadell. Això podria provocar, va admetre, que el dictamen arribi després que acabi el període d’acceptació de l’opa esmentada.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Per llepar-se els dits Dotze bons restaurants de Gràcia que no hauries de perdre de vista
- Francisco Esteban Bara: "Hi ha professors universitaris que fa 19 anys que repeteixen la mateixa classe"
- Arrenca una marató per sumar 10.000 donacions de sang en 10 dies
- Catalunya retira l’obligació de portar la mascareta als centres sanitaris
- Una IA obre la via a detectar malalties a través del son
