Emmagatzematge. Maximització de l’estalvi
Bateries en un 27% de les llars amb plaques

El 27% de les llars amb plaques solars a Espanya té instal·lades bateries per emmagatzemar la seva energia i maximitzar el seu estalvi, segons dades d’un informe elaborat per Sotysolar, avançades durant la II cimera d’emmagatzematge i hidrogen organitzada per la Unió Espanyola Fotovoltaica (UNEF).
Les bateries permeten produir electricitat en les hores més barates del dia i acumular-la per al seu consum en les hores més cares, de manera que augmenten l’eficiència de les plaques solars, però el seu cost encara actua com la principal barrera d’entrada. Segons Sotysolar, entre els que consideren el preu una barrera per a la instal·lació de plaques solars, el 36% creu que les bateries incrementen el cost de la instal·lació de plaques solars fins en 2.500 euros, mentre que el 28% l’eleva a entre 2.500 euros i 5.000 euros. El preu mitjà d’una instal·lació de plaques solars (sense bateries) per al sector residencial ronda els 4.500 euros, incloent equips i mà d’obra. L’emmagatzematge serà cada vegada més important en el sistema energètic.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)