La UE completa definitivament la reforma del mercat elèctric

La Unió Europea ja té la reforma del mercat elèctric amb la qual pot aconseguir preus energètics "més estables, menys dependència del preu dels combustibles fòssils i una millor protecció davant futures crisis". Els Vint-i-set van completar ahir l’aprovació d’un paquet legislatiu que permetrà a la UE avançar cap a un futur "més verd i lliure de carboni", va celebrar la ministra belga d’Energia, Tinne van der Straeten, en nom de la presidència semestral de la UE.
"Amb l’adopció de la reforma del mercat elèctric, estem empoderant els consumidors, garantint la seguretat del subministrament i aplanant el camí per a un mercat energètic més estable, predictible i sostenible", va resumir la belga després de l’últim tràmit que permet culminar la reforma. "D’acord amb aquest marc actualitzat, les llars i empreses europees es beneficiaran d’una seguretat més gran, assequibilitat i transparència en els mercats europeus de l’energia", va dir el vicepresident de la Comissió, Maros Sefcovic. La reforma, aprovada a l’abril pel Parlament Europeu, permetrà al consumidor accedir a una varietat de contractes més gran.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»