Seafood obre a BCN amb expectatives de rècord i la sostenibilitat com a eix

El canvi climàtic i la caiguda del consum impregnen una cita bolcada en què les empreses del sector facin negoci internacional amb el seu producte

Seafood obre a BCN amb expectatives de rècord i la sostenibilitat com a eix
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Amb la digestió de l’Alimentaria encara recent, Fira de Barcelona va obrir ahir les portes del seu recinte situat a l’Hospitalet de Llobregat a una altra fira de l’alimentació, en aquest cas una mica més petita per estar centrada exclusivament en el producte marí, però amb una ambició comparable. Si a la primera se li atribueix un impacte econòmic a la ciutat de 200 milions d’euros, Seafood Expo Global ja parla de 150 milions. Els seus organitzadors, Diversified Communications, la van portar fa tres anys des de Brussel·les, perquè la capital catalana és una ciutat de congressos, a banda d’un municipi mariner i, partint del vigor que desprèn l’edició d’aquest any, l’objectiu de creixement sembla assegurat. El congrés arrenca amb 2.240 expositors (160 més que en l’edició prèvia) procedents de 87 països i gairebé 70 zones dedicades a un mercat en exclusiva, un dels segells més distintius d’aquesta fira.

D’aquesta manera, mentre que en altres congressos el protagonisme el tenen les companyies, especialment les més grans, aquí manen (almenys en la posada en escena) els països, que s’encarreguen de portar tota una sèrie d’empreses amb seu entre les seves fronteres perquè facin negoci. Dinamarca, Noruega, Grècia, les illes Fèroe, Escòcia, Tunísia, Croàcia, Islàndia, França (que s’estrena aquest any amb un espai d’aquest calibre), Xile, l’Equador, Alaska, Vietnam… Tots amb els seus peixos, gambes, llagostins, sípies, calamars, pops, crancs i tants altres productes de l’estil exposats en uns congeladors més o menys grans, un altre element característic d’aquest esdeveniment.

Agendes tancades

Notícies relacionades

En els 51.200 metres quadrats sobre els quals es desplega aquesta fira (un 4% més que el 2023) és més habitual veure aquest tipus de vitrines d’exhibició tancades que trobar-se producte llest per tastar, cosa que evidencia que la voluntat final de la trobada és fer negoci. "La majoria d’expositors ja tenen les seves agendes tancades i els visitants ja saben qui venen a veure", comenta un bon coneixedor de l’esdeveniment. "Aquí es ve a fer negoci", confirmen dos portaveus de la Generalitat i Prodeca, l’empresa pública que s’ocupa de recolzar la internacionalització de l’empresa agroalimentària catalana. "Les empreses catalanes que venen amb nosaltres tenen un interès comercial internacional, volen créixer fora de casa", expliquen en relació amb un mercat que és eminentment local i que es nodreix sobretot de l’eix mediterrani.

Tots dos estan convençuts que els eixos centrals d’aquest congrés, que acaba demà, seran la necessitat de recuperar el consumidor i la sostenibilitat. "El consum de peix es redueix, és una tendència general, i aquesta és una preocupació que es palparà a la fira", reflexionen des de la Generalitat.