Seafood obre a BCN amb expectatives de rècord i la sostenibilitat com a eix
El canvi climàtic i la caiguda del consum impregnen una cita bolcada en què les empreses del sector facin negoci internacional amb el seu producte

Amb la digestió de l’Alimentaria encara recent, Fira de Barcelona va obrir ahir les portes del seu recinte situat a l’Hospitalet de Llobregat a una altra fira de l’alimentació, en aquest cas una mica més petita per estar centrada exclusivament en el producte marí, però amb una ambició comparable. Si a la primera se li atribueix un impacte econòmic a la ciutat de 200 milions d’euros, Seafood Expo Global ja parla de 150 milions. Els seus organitzadors, Diversified Communications, la van portar fa tres anys des de Brussel·les, perquè la capital catalana és una ciutat de congressos, a banda d’un municipi mariner i, partint del vigor que desprèn l’edició d’aquest any, l’objectiu de creixement sembla assegurat. El congrés arrenca amb 2.240 expositors (160 més que en l’edició prèvia) procedents de 87 països i gairebé 70 zones dedicades a un mercat en exclusiva, un dels segells més distintius d’aquesta fira.
D’aquesta manera, mentre que en altres congressos el protagonisme el tenen les companyies, especialment les més grans, aquí manen (almenys en la posada en escena) els països, que s’encarreguen de portar tota una sèrie d’empreses amb seu entre les seves fronteres perquè facin negoci. Dinamarca, Noruega, Grècia, les illes Fèroe, Escòcia, Tunísia, Croàcia, Islàndia, França (que s’estrena aquest any amb un espai d’aquest calibre), Xile, l’Equador, Alaska, Vietnam… Tots amb els seus peixos, gambes, llagostins, sípies, calamars, pops, crancs i tants altres productes de l’estil exposats en uns congeladors més o menys grans, un altre element característic d’aquest esdeveniment.
Agendes tancades
Notícies relacionadesEn els 51.200 metres quadrats sobre els quals es desplega aquesta fira (un 4% més que el 2023) és més habitual veure aquest tipus de vitrines d’exhibició tancades que trobar-se producte llest per tastar, cosa que evidencia que la voluntat final de la trobada és fer negoci. "La majoria d’expositors ja tenen les seves agendes tancades i els visitants ja saben qui venen a veure", comenta un bon coneixedor de l’esdeveniment. "Aquí es ve a fer negoci", confirmen dos portaveus de la Generalitat i Prodeca, l’empresa pública que s’ocupa de recolzar la internacionalització de l’empresa agroalimentària catalana. "Les empreses catalanes que venen amb nosaltres tenen un interès comercial internacional, volen créixer fora de casa", expliquen en relació amb un mercat que és eminentment local i que es nodreix sobretot de l’eix mediterrani.
Tots dos estan convençuts que els eixos centrals d’aquest congrés, que acaba demà, seran la necessitat de recuperar el consumidor i la sostenibilitat. "El consum de peix es redueix, és una tendència general, i aquesta és una preocupació que es palparà a la fira", reflexionen des de la Generalitat.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook
- Apunt El somriure de la Gioconda
- ELS TERMINIS DEL RETORN El Barça s’afanya pel Camp Nou