Seafood obre a BCN amb expectatives de rècord i la sostenibilitat com a eix
El canvi climàtic i la caiguda del consum impregnen una cita bolcada en què les empreses del sector facin negoci internacional amb el seu producte

Amb la digestió de l’Alimentaria encara recent, Fira de Barcelona va obrir ahir les portes del seu recinte situat a l’Hospitalet de Llobregat a una altra fira de l’alimentació, en aquest cas una mica més petita per estar centrada exclusivament en el producte marí, però amb una ambició comparable. Si a la primera se li atribueix un impacte econòmic a la ciutat de 200 milions d’euros, Seafood Expo Global ja parla de 150 milions. Els seus organitzadors, Diversified Communications, la van portar fa tres anys des de Brussel·les, perquè la capital catalana és una ciutat de congressos, a banda d’un municipi mariner i, partint del vigor que desprèn l’edició d’aquest any, l’objectiu de creixement sembla assegurat. El congrés arrenca amb 2.240 expositors (160 més que en l’edició prèvia) procedents de 87 països i gairebé 70 zones dedicades a un mercat en exclusiva, un dels segells més distintius d’aquesta fira.
D’aquesta manera, mentre que en altres congressos el protagonisme el tenen les companyies, especialment les més grans, aquí manen (almenys en la posada en escena) els països, que s’encarreguen de portar tota una sèrie d’empreses amb seu entre les seves fronteres perquè facin negoci. Dinamarca, Noruega, Grècia, les illes Fèroe, Escòcia, Tunísia, Croàcia, Islàndia, França (que s’estrena aquest any amb un espai d’aquest calibre), Xile, l’Equador, Alaska, Vietnam… Tots amb els seus peixos, gambes, llagostins, sípies, calamars, pops, crancs i tants altres productes de l’estil exposats en uns congeladors més o menys grans, un altre element característic d’aquest esdeveniment.
Agendes tancades
Notícies relacionadesEn els 51.200 metres quadrats sobre els quals es desplega aquesta fira (un 4% més que el 2023) és més habitual veure aquest tipus de vitrines d’exhibició tancades que trobar-se producte llest per tastar, cosa que evidencia que la voluntat final de la trobada és fer negoci. "La majoria d’expositors ja tenen les seves agendes tancades i els visitants ja saben qui venen a veure", comenta un bon coneixedor de l’esdeveniment. "Aquí es ve a fer negoci", confirmen dos portaveus de la Generalitat i Prodeca, l’empresa pública que s’ocupa de recolzar la internacionalització de l’empresa agroalimentària catalana. "Les empreses catalanes que venen amb nosaltres tenen un interès comercial internacional, volen créixer fora de casa", expliquen en relació amb un mercat que és eminentment local i que es nodreix sobretot de l’eix mediterrani.
Tots dos estan convençuts que els eixos centrals d’aquest congrés, que acaba demà, seran la necessitat de recuperar el consumidor i la sostenibilitat. "El consum de peix es redueix, és una tendència general, i aquesta és una preocupació que es palparà a la fira", reflexionen des de la Generalitat.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA