Energia
Reynés renuncia a la bonificació a llarg termini per l’opa de Taqa sobre Naturgy
El president executiu de Naturgy, Francisco Reynés, ha renunciat a la seva bonificació a llarg termini per facilitar l’oferta pública d’adquisició (opa) del grup energètic Taqa sobre Naturgy, que va admetre negociacions amb els fons CVC i GIP, que sumen el 40% del capital de l’energètica, així com converses amb el primer accionista, Criteria, el braç inversor de La Caixa, per a un pacte accionarial.
El consell d’administració va acordar per unanimitat i a proposta de la comissió de nomenaments i retribucions la tornada a l’esquema de remuneracions aprovat per la junta general del març del 2022, vinculat a l’evolució econòmica de l’empresa i no a la cotització, com la bonificació que deixarà de percebre Reynés.
Com a conseqüència d’això, el màxim directiu de l’energètica deixa de participar en els beneficis econòmics de qualsevol possible liquidació del vehicle (incentiu a llarg termini, ILP), «amb l’objectiu de poder continuar actuant amb absoluta independència i neutralitat davant qualsevol potencial oferta».
Evitar conflictes d’interès
Reynés ha fet aquest pas per «continuar defensant l’interès de la companyia i de tots els accionistes» al mateix temps que evita «qualsevol possible conflicte d’interès lligat al resultat de qualsevol potencial oferta». La bonificació que deixarà de percebre és milionària i va causar irritació en el seu moment, especialment en Criteria Caixa, que té el 26,7% del capital.
L’esquema retributiu està lligat a l’acompliment de les accions de la companyia, per això Naturgy va comprar en el seu moment prop de 8,7 milions d’accions a 23,15 euros per títol que haurà de vendre quan finalitzi el pla en forma de dividends, tant les accions com els rendiments i les plusvàlues de l’acció.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- VISITA DEL PAPA LLEÓ XIV 1,2 milions d’assistents, gairebé mig milió d’hòsties consagrades i 8 mil voluntaris: les xifres de la missa del Corpus a Madrid
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Pensionistes Una dona haurà de retornar 22.918 euros d’una pensió per tenir el fill empadronat a casa
- Primàries a Barcelona Els candidats de Junts expliquen el seu projecte a EL PERIÓDICO: ¿Quina seria la seva primera decisió? ¿Quina relació volen amb Puigdemont?
- Teràpia comunitària Dones grans contra la soledat i l’edatisme: “Hem après a gaudir de la vida”
