Emprenedoria
Aticco obrirà el ‘hub’ financer a la Borsa de Barcelona passat l’estiu
Els responsables del Barcelona Finance Hub esperen atraure centenars d’empreses al seu espai de ‘coworking’ i esdeveniments
Quatre mesos després d’adjudicar-se un projecte que suma més de tres anys de vaivens, Aticco ja té clar què i com serà la seva empremta dins de l’edifici de la Borsa de Barcelona. A sobre de les quatre primeres plantes, que seguiran dedicades als menesters borsaris, l’empresa coneguda pels seus coworkings preveu posar en marxa un espai que sigui –diuen els responsables– "referència d’innovació financera". L’han anomenat Barcelona Finance Hub (BFH) i esperen que es converteixi en la base de treball de les màximes start-ups financeres possibles ("¿100, 200?", aventuren), que aglutini centenars de membres, que aculli esdeveniments de tota mena i que serveixi fins i tot com a seu d’un nou congrés que, si tot va bé, veurà la llum la primavera de l’any que ve.
La idea, segons es va presentar ahir, és que les cinc plantes que inclou el lot que els ha adjudicat la Generalitat de Catalunya es converteixin en un coworking pensat exclusivament per a empreses i per a professionals que operin en el segment de les finances; en un espai per desenvolupar com a mínim dos programes d’incubació i acceleració de start-ups d’aquest sector a l’any; en un escenari de conferències, entrevistes, presentació de projectes i esdeveniments de networking, o en aules de formació, des de màsters fins a píndoles més concretes. També se celebrarà aquí el Future Finance Summit, un esdeveniment de l’estil del Tech Spirit, per exemple, però centrat exclusivament en el mercat fintech.
- EDIFICI ICÒNIC La novel·la que va inventar Notre-Dame
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Estalvi Amb aquest truc enginyós ja no malgastaràs més paper higiènic
- Joan Cuscó: "El pàdel és imparable: serà olímpic la pròxima dècada"
- Alejandra Fernández: "Quasi deixo de córrer per falta de recursos"