Chery confirma que acoblarà els seus cotxes elèctrics a l’antiga Nissan

La firma fabricarà a Barcelona els seus vehicles Omoda i el primer model de la marca Ebro / És la primera automobilística xinesa a obrir factoria a Europa

Chery confirma que acoblarà els seus cotxes elèctrics a l’antiga Nissan

Gabriel Ubieto Xavier Pérez

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ja és oficial. L’automobilística Chery va confirmar ahir en un comunicat conjunt amb EV Motors que acoblarà els seus vehicles a l’antiga fàbrica de Nissan a la Zona Franca. Aquesta firma, que es convertirà així en la primera empresa xinesa del sector de l’automòbil a obrir factoria a Europa, es planteja fer de Barcelona la seva porta d’entrada al mercat de la UE. No en va, Chery, que no és el primer fabricant xinès, sí que n’és el primer exportador.

"L’acord farà realitat la reindustrialització de la planta de la Zona Franca de Barcelona, propietat d’EV Motors, amb la fabricació del primer model de la marca Ebro en el quart trimestre d’aquest any, després de l’inici productiu de vehicles d’Omoda", diu el comunicat.

La fumata blanca s’ha fet esperar uns dies, si bé des de la setmana passada l’acord ja estava pràcticament tancat i la logística per disposar les celebracions i fotos oficials ja en marxa. Divendres està previst un gran acte oficial a la perifèria de Barcelona al qual assistiran el president del Govern central, Pedro Sánchez; el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. Presumiblement el mateix divendres les diferents administracions donaran a conèixer el volum de les subvencions acordades per agilitzar l’aterratge de Chery a Barcelona.

L’arribada de Chery és clau per al futur industrial de l’antiga fàbrica de Nissan de Barcelona, tancada des de l’1 de gener del 2022. De si s’acabava confirmant o no que hi aterrés en depenien, almenys, 600 llocs de treball. Chery arribarà de la mà d’EV Motors (també coneguda com a Btech), que és l’actual inquilí dels terrenys de Nissan i feia ja uns mesos que preparava el terreny per a l’aterratge d’un gran projecte (amb grans capitals) com el xinès. Poden respirar tranquils aquests 600 antics exoperaris que fa un parell de mesos que es formen a la fàbrica, perquè Chery assegura els seus sous. De moment aquest projecte només garantirà una quarta part dels 2.500 llocs de treball que mantenia Nissan abans de tancar, però les promeses són que les contractacions augmentaran a mitjà termini.

Dilluns de la setmana passada, tal com va avançar EL PERIÓDICO, una delegació d’EV Motors va agafar un vol cap a Wuhu (Xina) per firmar un acord que fa anys que es negocia. El novembre del 2022 l’automobilística ja va aparèixer en escena, desplaçant una delegació a Barcelona i realitzant els primers contactes seriosos per instal·lar-se a la Zona Franca. Llavors van arribar fins i tot a reunir-se amb el president de la Generalitat per traslladar-li la vella aspiració d’instal·lar-se a Catalunya.

Notícies relacionades

Primer, acoblar

Des del 2010, el nom de Chery anava apuntant periòdicament. El llavors president José Montilla va arribar a viatjar a la Xina per captar-los, si bé finalment les converses no es van traduir en res concret. Ara, 14 anys després, oficialitzen el desembarcament a la capital catalana. Ho fan en un terreny privilegiat com és el polígon de la Zona Franca, molt a prop del port i ben connectat perquè les mercaderies que enviïn des de la Xina arribin ràpidament a la fàbrica.