Informe de la Societat de Taxació
Els catalans necessiten el sou de vuit anys per comprar un pis
Catalunya és la tercera comunitat, després de les Balears i Madrid, que demana més esforç salarial per adquirir un habitatge

Segons les dades publicades ahir per la Societat de Taxació sobre el primer trimestre del 2024, a Espanya són necessaris 7,6 anys de sou íntegre per adquirir un immoble, una xifra que es manté pràcticament igual respecte a com va acabar el 2023 i que amb prou feines baixa un 1% en relació amb el primer trimestre de l’any passat. És clar que l’estampa varia en funció de la comunitat autònoma on es resideixi (o es vulgui residir). A Catalunya, el tercer mercat –després de les Balears i Madrid– que més esforç salarial demana per comprar un habitatge, un potencial propietari ha de comptar amb el sou íntegre de 8,6 anys. És el que conclou aquesta companyia de taxació al creuar el valor de mercat de la vivenda i els ingressos mitjans bruts anuals publicats per l’INE i el Ministeri de Treball. La xifra és quatre dècimes inferior a la del mateix moment de l’any passat, malgrat que les dades difoses també ahir per Tinsa i recollides per Efe, parlin d’un encariment del metre quadrat d’un 2,4% en aquest mateix període i en aquesta comunitat, fins als 2.193 euros de mitjana.
D’acord amb aquesta segona radiografia, Barcelona segueix al capdavant com la província més cara, però els preus s’han incrementat molt més a Girona (1.781 euros el metre quadrat de mitjana, un 5,6% més), Lleida (1.060 euros el metre quadrat, un 5% més) i Tarragona (+4,7% fins als 1.473 euros cada metre quadrat). "Els preus residencials s’han mantingut en l’entorn de l’estabilització en la majoria de les zones".
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units El calvari d’un deportat per Trump
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Ministeri Exteriors recomana no viatjar al focus del conflcite
- Una ofensiva per fer esclatar una rebel·lió a l’Iran