Mercats
Grifols puja quasi el 20% a la borsa amb uns comptes sense advertiments
Grifols va publicar ahir els seus comptes anuals consolidats del 2023 firmats pel seu auditor, KPMG, que no hi va incloure advertiments, segons va informar la companyia davant la Comissió Nacional del Mercat de Valors. La farmacèutica catalana va presentar els resultats del 2023 al mercat el 29 de febrer sense auditar i tenia de termini fins ahir perquè la consultora rubriqués l’informe. Com a conseqüència, la cotització va escalar fins a superar el 20% durant la sessió i va tancar en 8,30 euros per títol, amb una alça del 19,70%.
L’empresa va indicar que els comptes anuals inclouen la integració amb ImmonoTek i que la ràtio de palanquejament se situa al 6,3%. El total d’actius de Grifols, incloent-hi ImmunoTek i ja amb els comptes auditats, arriba als 21,44 milions d’euros, pels 21,32 milions que es van notificar als comptes del 29 de febrer.
Aquell dia Grifols va decidir presentar els resultats trimestrals sense estar acompanyat, com és habitual, per l’informe firmat dels auditors, en aquest cas KPMG. I això malgrat que es troba immersa en una investigació de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) per pràctiques comptables presumptament dubtoses, que ha patit una clatellada de gran magnitud en la seva cotització (a l’any perd més d’un 42%), que és molt criticada per les seves confuses presentacions a analistes i que és a les portes de demandes legals als EUA i Espanya.
Notícies relacionadesAl centre de la diana
No és habitual que una empresa presenti els comptes sense auditar, especialment si es tracta d’una companyia que és al centre de la diana dels dubtes dels inversors i dels analistes i en el focus dels inversors que especulen a la baixa. El cas més cridaner de la presentació d’uns comptes anuals sense auditar per part d’una gran companyia potser va ser el de Bankia, la primavera del 2012.
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Lliga F Un bon Espanyol cau amb dignitat contra el Reial Madrid
- TENNIS Sinner destrossa Zverev i lluitarà avui pel número u
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Sempre ajudaré i protegiré Lamine Yamal", diu Flick
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Un Espanyol en ratxa vol tornar a guanyar a Vitòria
- Segona vida (19) / MARCOS SENNA Marcos Senna, exjugador: "Els immigrants que venen a fer el mal perjudiquen els que venim a integrar-nos"
