Parlament Europeu
Les pimes alerten que el PPE intenta edulcorar la norma contra la morositat
La PMcM adverteix que les esmenes proposades al reglament europeu augmentaran els terminis de pagament a proveïdors

pimec
Alerta de les pimes. La Plataforma Multisectorial contra la Morositat (PMcM) avisa dels canvis que proposen al reglament de termini de pagament els grups conservadors al Parlament europeu, que, al seu parer, suposarien "un pas enrere" en la lluita contra la morositat. En concret, denuncia la bateria d’esmenes plantejades pel Partit Popular Europeu (PPE) i els Conversadors i Reformistes Europeus (ECR). El president de la plataforma, Antoni Cañete, assegura que les modificacions proposades amb l’argument de la "llibertat del pacte entre les parts" obren la porta, de manera legal, "a generar terminis més grans dels previstos pel reglament".
Segons aquesta organització, que agrupa un milió de pimes i autònoms, quan la part econòmicament més feble ha de finançar la més potent, "no hi ha equanimitat, la llibertat de terminis de pagament pot no ser equitativa, de manera que la llei ha de tenir en compte les diferències entre les parts per assegurar que el resultat sigui neutre". I adverteix que si s’instaurés la llibertat del pacte entre les parts, "sens dubte augmentaran els terminis de pagament a l’haver-hi moltíssims interessats a pagar tard, perquè fer-ho comporta un enorme benefici financer, especialment en períodes inflacionistes i d’alts tipus d’interès".
Responsabilitat
La plataforma destaca que els restants grups parlamentaris ja havien arribat a un acord sobre nou esmenes de compromís. Aquestes modificacions, majoritàriament, mantenien la coherència amb la proposta inicial de la Comissió Europea i recollien les propostes presentades per la PMcM. Per Cañete, és "crucial entendre que la implementació de la llibertat de pacte entre les parts suposaria un retrocés a la situació prèvia a la llei del 2010, amb el consegüent risc de perpetuar els abusos de posició dominant per part de les grans companyies".
Des de la PMcM, es fa una crida als grups parlamentaris europeus "perquè actuïn amb responsabilitat i recolzin, el dia 22, les esmenes de compromís acordades prèviament, gràcies als esforços de la ponent principal, l’eurodiputada Roza Thun". Les esmenes dels grups conservadors proposen la possibilitat d’allargar els terminis de pagament a més de 30 dies sempre que s’especifiqui en contracte i l’allargament no sigui "manifestament injust" per al creditor. Per Cañete, això suposa una "contradicció en si mateixa: ningú especificarà en contracte una cosa manifestament injusta".
Cal recordar que les empreses que pitjor paguen o que ho fan en terminis més llargs són aquelles de més dimensions, que en general compten amb codis de responsabilitat social corporativa, avisa la PMcM, que té com un dels principals promotors la patronal catalana Pimec, que presideix el mateix Cañete. Per tant, la "condició addicional de notificar l’esmentada excepció a l’autoritat d’aplicació implica una càrrega administrativa afegida per a les empreses, més burocràcia per a les administracions, un increment de costos per a tots i un control impossible per l’esmentada autoritat".
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Saps quins beneficis té per al cor menjar almenys un alvocat a la setmana?
- II Fòrum del Mediterrani Salvador Illa: "Reforçar Europa no significa tancar-la"
- Arranquen el 30 de juny Els ajuts del Govern a joves per pagar l'entrada d'un pis tindran un límit de 50.000 euros
- A partir de setembre a 3cat Així seran els nous platós del Telenotícies: adéu al croma i càmeres 360 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?