Un terç dels cotxes que arriben al port de Barcelona són elèctrics
El 92% dels vehicles electrificats que desembarquen a la ciutat són de la Xina. La infraestructura bat rècords de trànsit d’automòbils.
Barcelona s’està consolidant com la principal porta d’entrada del cotxe elèctric fabricat a la Xina i comercialitzat a Europa. La quantitat de vehicles electrificats que desembarquen al port de la capital catalana va a l’alça i ja representen un de cada tres cotxes transportats, segons el balanç de l’exercici 2023 presentat ahir per les autoritats del Port de Barcelona. I d’aquests, el 92% venen de la Xina, on els fabricants van molt més avançats que els seus competidors europeus en aquest segment del mercat.
A expenses de si a la Zona Franca el projecte del DHub, hereu de Nissan, acaba firmant un acord amb el fabricant xinès Chery per acoblar els seus models, per ara els vehicles electrificats xinesos van arribant ja muntats a Barcelona.
Després d’uns anys en què la indústria de l’automòbil es va veure immersa en una crisi provocada a causa de l’escassetat de semiconductors, els seus resultats actuals tornen a anar vent en popa. I els números del Port de Barcelona presentats ahir coincideixen en la mateixa línia que els amplis beneficis presentats durant els últims mesos pels principals fabricants.
Menys activitat
El 2023 un total de 790.000 vehicles, tant importats com exportats, van passar pels molls del port de la capital catalana. Es tracta d’una xifra representa un increment del 34% respecte a l’any anterior. Les principals destinacions d’importació de vehicles, sumant-hi combustió i d’altres, van ser la Xina (35,4%), el Japó (15,9%) i Turquia (13,1%). I des del moll català s’exporta a Itàlia (26,3%), al Regne Unit (17,3%) i a Turquia (13,3%).
Si bé el sector de l’automòbil va moure més mercaderies durant el 2023, el conjunt de l’activitat del port de Barcelona ha disminuït. Concretament, va moure 64 milions de tones durant l’exercici passat, xifra que representa un descens del 10% respecte al 2022, que va ser un any rècord.
Notícies relacionadesDes de l’autoritat portuària van justificar el descens total de facturació en tres factors. D’una banda, els efectes de conflictes bèl·lics, com els del mar Roig, que han distorsionat el trànsit del comerç internacional. El director del Port, José Alberto Carbonell, va explicar que durant les primeres setmanes d’atacs entre els houthis del Iemen i Israel, el trànsit de mercaderia es va alentir entre 10 i 20 dies per barco, depenent del destí. I és que desviar la navegació pel cap de Bona Esperanza en comptes de pel Canal de Suez implica allargar el viatge entre 10 i 12 dies.
Un segon factor és el refredament de l’economia, que després d’un 2022 de creixement rècord va moderant els seus registres. I, tercer, la disminució del nombre de tancs de gas natural desplaçats cap a Europa per compensar la ruptura de vincles comercials amb Rússia. Que a causa que s’han registrat temperatures més elevades, entre altres motius, han sigut menys nombrosos per escalfar part d’Europa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
