Catalunya mira a Mont-real
Catalunya torna a mirar al Quebec, la província canadenca que va protagonitzar referèndums d’independència en els anys 80 i 90. En concret, el punt de mira es dirigeix a la ciutat més poblada d’aquesta província canadenca i francòfona, Mont-real, que, després d’aquestes consultes, en les quals va perdre el secessionisme per un marge estret, va cedir el seu rol de centre financer del país en favor de l’anglòfona Toronto, a la província d’Ontario.
Un estudi contractat per la Conselleria d’Economia a l’empresa Cluster Development recull el model per enfortir el sector financer al qual ha recorregut aquesta ciutat que va viure el seu procés i les seves conseqüències. Altres models analitzats es veuen menys adaptables, com és el cas de Luxemburg, Frankfurt i París, que són places bastant consolidades. Tot i que els autors afirmen que no s’han de buscar paral·lelismes entre el Quebec i el que s’ha viscut a Catalunya i la pèrdua de seus socials d’empreses com a conseqüència del referèndum de l’1 d’octubre del 2017, la casualitat crida l’atenció.
Notícies relacionadesAmb l’1-O, Catalunya va perdre les seus de milers d’empreses i les dels seus dos grans bancs, CaixaBank i la constel·lació de participades del seu principal accionista, La Caixa, i el Sabadell, tot i que mantenen centres operatius. L’estudi constata la pèrdua de pes de Barcelona com a plaça financera, si bé remarca l’auge de nous negocis digitals i tecnològics com fintechs, insurtechs i d’altres.
Finance Montreal, a través de la col·laboració publicoprivada, persegueix impulsar el conjunt del sector financer i les dues parts es reparteixen a mitges els costos. A Catalunya, el Govern, que ha d’analitzar l’estudi que revela que el sector ocupa unes 100.000 persones, després d’anys de certa paràlisi processista, ja ha adjudicat a l’empresa Cospace el desenvolupament del projecte de hub financer a l’edifici de la Borsa de Barcelona. Per alguna cosa es comença. Perduda la batalla per la banca i activitats financeres més tradicionals, l’aposta i esperança són avui els nous negocis que nien en l’ecosistema digital de Barcelona..
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Situació dels conservadors Els barons del PP coincideixen amb Feijóo a no buscar una moció de censura amb Puigdemont: «Aquest Govern caurà sol»