Articles de viatge
Tropicfeel eleva les seves vendes fins als 27 milions d’euros

No només ha elevat el seu volum de negoci un 30% en un any, sinó que, a més, ha aconseguit fer-ho complint l’objectiu de convertir el 2023 en l’any que va demostrar que la seva proposta de negoci era viable. Tropicfeel comença l’exercici en què celebrarà el seu cinquè aniversari amb un volum de negoci de 27 milions d’euros a la seva esquena, un compte de resultats que per primera vegada mostra un ebitda positiu [beneficis abans de pagar impostos, amortitzacions i altres despeses financeres] i la seva primera botiga pròpia en funcionament al centre de Barcelona. Aquesta marca de calçat, motxilles i roba, pensada especialment per viatjar, té llesta la seva següent obertura al centre comercial L’Illa, i ja mira cap a Madrid i la seva primera incursió europea.
La companyia barcelonina, que va néixer arran que Alberto Espinós detectés la falta d’una sabatilla que fes la funció dels tres o quatre calçats que un sol emportar-se de viatge (muntanya, sòl urbà i sortir a sopar, per exemple), ven més als Estats Units, Regne Unit i Alemanya, que a Espanya, un mercat que suposa un 10% de les seves vendes. De fet, els magatzems mitjançant els quals gestiona la seva operativa online se situen a Alemanya, el Regne Unit i els Estats Units.
"Ens agrada pensar que hem identificat una oportunitat real –oferir productes als viatgers– i que no hi ha una marca específica cobrint aquesta necessitat a escala global ara mateix, per això el producte funciona tant als Estats Units, com a Barcelona o Austràlia", reflexiona Espinós, fundador i conseller delegat de Tropicfeel. Si, malgrat això, l’estratègia de botigues ha començat per Barcelona i seguirà per Madrid i alguna altra ciutat europea, és per un tema de "recursos i cost d’oportunitat": aquí, proporcionalment, la seva penetració de mercat és més gran.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard