Heura tanca una ronda de 40 milions per ampliar el seu catàleg

L’empresa espera obtenir beneficis a tot estirar l’any que ve i finançar la investigació i creació de nous productes

Heura tanca una ronda de 40 milions per ampliar el seu catàleg
1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Nova conquesta d’Heura Foods. L’empresa catalana de productes d’alimentació a partir de proteïna vegetal ha tancat una ronda de 40 milions d’euros (l’operació més gran dins del seu sector l’any passat) amb la qual aplana el seu objectiu de ser una companyia que doni guanys a tot estirar l’any que ve, i obté caixa per finançar la investigació i creació de nous productes, a més de la carn, el peix o l’acabat de llançar embotit vegà. Aquesta injecció de capital procedeix d’importants noms en la indústria: la fabricant de productes plant-based neerlandesa Upfield i els fons especialitzats Unovis Asset Management, European Circular Bioeconomy Fund i New Tree Impact. Ha comptat també amb l’assessorament del banc d’inversions Houlihan Lokey.

Notícies relacionades

Aquesta "coalició estratègica" suposa una de les aliances més grans en el mercat de la proteïna vegetal, i es tradueix en la formació d’una junta que "se centrarà en les tecnologies d’última generació per establir nous estàndards dins de la indústria" i permetre a Heura "impulsar el seu impacte en la indústria alimentària", diu en un comunicat.

"Estem encantats. És un reconeixement de la visió d’Heura i la seva posició a l’avantguarda de la transició proteica a Europa", valora el cofundador i conseller delegat d’Heura Foods, Marc Coloma. "Per canviar el sistema alimentari necessitem traslladar la pressió del consumidor a la indústria alimentària, col·locant la salut i la sostenibilitat com una obligació", conclou l’emprenedor.