Google acusa una empresa de BCN de fabricar virus espia per a governs

Google acusa una empresa de Barcelona de desenvolupar eines d’espionatge que governs de tot el món utilitzen per vigilar les seves víctimes. Segons l’última investigació del gegant tecnològic nord-americà es tracta de Variston, una start-up especialitzada en tecnologia espia que va ser fundada a la capital catalana el 2018 per Ralf Wegener i Ramanan Jayaraman. Poc després, va adquirir Truel IT, una firma d’investigació que proporciona "capacitats exclusives" per a atacs de dia zero, el tipus d’agressió informàtica que ha detectat Google.
L’informe explica que el virus informàtic desenvolupat per Variston va ser utilitzat a Indonèsia per explotar vulnerabilitats fins ara desconegudes del sistema operatiu que utilitzen els productes d’Apple, principalment els iPhone. Google va detectar un grup de hackers que enviava SMS amb un enllaç maliciós que infectava els mòbils de les víctimes.
Google no especifica qui era el client governamental de Variston en el ciberatac detectat a Indonèsia. Amb tot, l’informe assenyala que Variston col·laboraria amb "diverses organitzacions per desenvolupar i distribuir programes espia".
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Medi ambient L'estiu de 2025 és el segon més càlid de la història a Catalunya: rècords de calor i nits tropicals
- Tornada al col·le a Catalunya Gairebé 84.000 professors tornen aquest dilluns a les aules amb la mirada posada a millorar la comprensió lectora de l’alumnat
- Meteorologia Catalunya desactiva l’alerta per Inuncat: continuarà plovent però amb menys intensitat de l’esperat
- UN LEMA COM A AVÍS Flick marca la línia al Barça amb el seu missatge: «Els egos maten l’èxit»
- Segon procés judicial Saül Gordillo admet haver agredit sexualment una altra treballadora i accepta un any i mig de presó