Els treballadors que cobren l’SMI rebran una ‘extra’ de fins a 63 euros
El Govern oficialitza la pujada del salari mínim a 1.134 euros bruts en 14 pagues
Els treballadors que cobren el salari mínim interprofessional (SMI) hauran de percebre una pagueta en la seva nòmina del febrer de fins a 63 euros bruts. El Govern va aprovar formalment ahir en el seu Consell de Ministres la pujada de l’SMI dels 1.080 euros bruts (en 14 pagues) vigent el 2023 als 1.134 euros que regiran durant aquest any. O el que és el mateix, un increment del 5%, fins als 15.876 euros bruts a l’any.
L’increment oficialitzat aquest mes tindrà efectes retroactius a 1 de gener, fet que obligarà totes les empreses que no estiguessin aplicant ja voluntàriament aquesta referència a compensar els seus empleats per això. I beneficiarà poc menys de 2,5 milions de treballadors a tot Espanya.
Les empreses que ocupin persones i els paguin un salari per sota d’aquests 1.134 euros bruts (en 14 pagues) hauran d’actualitzar la seva nòmina i compensar-los el retard pendent del mes de gener. Per a això les gestories i els departaments de recursos humans han d’abonar en la nòmina del febrer una pagueta d’entre 54 i 63 euros bruts als seus empleats, depenent si habitualment les remuneracions les abonen en 14 o 12 pagues. Segons fonts del Ministeri de Treball, les companyies tenen l’obligació de regularitzar els retards en la nòmina immediatament posterior a la publicació de la revalorització en el BOE. "Millorarà el nivell de vida de 2,5 milions de treballadors", va declarar ahir la portaveu del Govern, Pilar Alegría.
Notícies relacionadesPlusos absorbibles
Un factor que juga en contra dels interessos dels treballadors i que permet a les companyies estalviar-se part de la pujada en determinats supòsits és la capacitat legal d’absorbir complements salarials. Per exemple, si un treballador cobra actualment 1.080 euros de salari base (l’SMI vigent abans de la pujada) i 50 euros extres perquè li toca el torn de nit, a partir d’ara l’empresa només estarà obligada a apujar-li el sou quatre euros, per arribar així a aquest mínim de 1.134euros bruts al mes (en 14 pagues). Li absorbeix el plus i compleix la legalitat, mentre que el company que va de matins cobrarà el mateix.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
