Les grans hoteleres acceleren la seva expansió en ple ‘boom’ turístic

Les companyies preveuen que el creixement postpandèmia seguirà

Les grans hoteleres acceleren la seva expansió en ple ‘boom’ turístic

JOSÉ LUÍS ROCA

2
Es llegeix en minuts
David Page

Les grans hoteleres espanyoles s’abracen al boom del turisme per impulsar els seus plans de creixement. Després de la caiguda global del sector per la pandèmia, la reactivació internacional és un fet i el discurs dominant entre els professionals que assisteixen a Fitur, la gran fira turística que se celebra aquesta setmana a Madrid, anticipa que aquest any el creixement continuarà.

Grups com Meliá, NH Hotel Group, Barceló i Riu rellancen el seu creixement per als pròxims anys, amb desenes de projectes dins i fora d’Espanya. Les principals cadenes hoteleres reforcen les seves estratègies d’expansió per sumar nous establiments i reformar actius existents.

Meliá, l’hotelera espanyola més gran amb més de 400 establiments, compta amb projectes firmats per sumar 64 establiments més, amb 13.500 habitacions, en els pròxims tres o quatre anys. El grup pretén obrir aquest any almenys 20 hotels, la meitat en el segment del luxe.

Gran aposta per Albània

El focus del creixement del grup de la família Escarrer està posat en el Mediterrani, Carib (Mèxic i Cuba) i Sud-est Asiàtic, i busca créixer al Pròxim Orient. El president de Meliá, Gabriel Escarrer, va revelar la seva gran aposta per Albània, on la companyia balear ja s’ha convertit en la principal cadena, amb tres hotels ja operatius i 13 més en cartera.

La gairebé acabada d’estrenar marca Zel, en col·laboració amb el tennista Rafael Nadal, va obrir l’any passat el seu primer hotel a Mallorca i pretén sumar aquest any quatre establiments, dos a Espanya (Madrid i Costa Brava), i un a Mèxic i a la República Dominicana.

Barceló vol continuar creixent. El grup mallorquí compta amb 292 hotels operatius a 30 països, després d’incorporar 25 establiments (12 a Espanya) l’any passat. El seu objectiu és firmar contractes per sumar de nou aquest exercici uns 25 nous establiments, a raó d’un cada dues setmanes. De moment, té previstos almenys 10 obertures al Marroc, Turquia, Tanzània, les Maldives, Sri Lanka i Cap Verd, i s’estan buscant projectes al Pròxim Orient i Àsia, segons va anticipar el conseller delegat de Barceló Hotel Group, Raúl González.

NH Hotel Group i la seva matriu, el grup tailandès Minor Hotels, es disposen a intensificar el seu creixement. Els plans de Minor passen per sumar més de 200 hotels a la seva cartera global en els pròxims tres anys, amb unes 30.000 habitacions addicionals. Uns 50 establiments serien a Europa.

"Volem reforçar el nostre posicionament en els segments luxe i resorts, en aquest últim amb especial focus al sud d’Europa", remarca el conseller delegat d’NH, Ramón Aragonés.

Notícies relacionades

El grup Riu compta ja amb 97 hotels operatius a 21 països, amb més de 50.000 habitacions i amb l’expansió prevista per a aquest any es plantarà en la cota dels 100 establiments. El grup balear té previstes tres grans obertures en aquest exercici, amb les quals combinarà la seva tradicional aposta pel negoci vacacional, amb nous grans complexos a Jamaica i a les illes Maurici.

Hesperia ha estat en els últims anys impulsant el seu paper com a gestora d’hotels amb marques de tercers, sumant acords amb Hyatt, Novotel o Secrets. Ara el nou gran objectiu del grup controlat per Antonio Castro passa per impulsar un pla d’inversions de 20 milions d’euros per rellançar i reposicionar la seva pròpia marca, Hesperia, i portar-la a alguns dels seus hotels actuals.

Temes:

Sumar Cuba Focus