El TS anul·la les ajudes directes de 30 milions a sindicats i patronal

El Tribunal Suprem ha anul·lat el reial decret del 2022 que va regular la concessió directa de subvencions a CEOE, Cepyme i UGT, per 30,6 milions d’euros per a la digitalització del sector productiu, dins del pla de recuperació finançat per la UE, al no haver-se acreditat que es donessin les circumstàncies que impedissin el procediment ordinari de convocatòria pública previst en la llei general de subvencions.
La Sala Contenciosa Administrativa considera que invocar com fa el reial decret anul·lat a la crisi de la covid i a la guerra d’Ucraïna, per obviar la convocatòria pública de les subvencions, no té justificació en un moment en què ja es dona un desenvolupament ordinari de les activitats ciutadanes.
La Sala recorda que al pronunciar-se sobre el reial decret que va fer una primera concessió directa de subvencions als mateixos tres interlocutors socials, per la mateixa quantia i en el marc del mateix pla, el tribunal va rebutjar els recursos presentats llavors perquè sí que va entendre que existien circumstàncies singulars per no fer una convocatòria pública: s’estava en plena pandèmia i encara no hi havia vacunes i amb restriccions importants de gran incidència en l’activitat econòmica.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- OPOSICIONS Exclòs un aspirant a Bombers per presumpte frau de la llei trans
- DISCUTIDA MAJORIA D’EDAT DEL JUGADOR DEL BARÇA El Govern demana investigar la festa de Lamine per contractar persones amb nanisme
- Festa amb "noies d’imatge"
- Jaume Minguell Director general de Boscos de la Generalitat: "Els arbres estan més a prop de les cases i hi ha gent que no és conscient del risc"
- Política forestal Catalunya talarà boscos per transformar-los en espais oberts