Garamendi acusa Díaz d’afavorir els sindicats i de ser intervencionista

El diàleg social a Espanya entre el Govern i els agents socials no passa pel seu millor moment i, especialment, les relacions entre el Ministeri de Treball i la patronal viuen les seves hores més baixes. La vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, va convocar ahir els màxims representants de CCOO i UGT per escenificar la firma del nou salari mínim interprofessional (SMI) del 2024. Aquest sòl salarial pujarà un 5%, fins als 1.134 euros bruts mensuals (en 14 pagues).
I en l’esmentada firma no hi haurà la patronal CEOE, que rebutja, per quart any consecutiu, avalar la revalorització plantejada per la líder de Sumar. El líder dels patrons, Antonio Garamendi, va acusar ahir Díaz de parcial, intervencionista i d’aplicar un increment de l’SMI "sense cap criteri", amb referència que l’Executiu incrementarà aquest sòl salarial sense un estudi detallat del seu impacte (una cosa que no ha passat en cap dels exercicis anteriors). Tot això en detriment de l’esdevenir de l’economia i que "l’ocupació realment flueixi".
Notícies relacionades"Veiem que fins i tot l’àrbitre porta la samarreta de l’equip contrari", va declarar el líder dels patrons ahir durant la presentació d’un informe sobre previsions de contractació de les empreses espanyoles. Les relacions entre Díaz i els empresaris van patir els seus alts i baixos durant la legislatura passada i han arrencat aquesta en clar desacord.
Objectius compromesos en l’acord de coalició, com la reducció de la jornada laboral màxima, generen el rebuig frontal dels patrons. La vicepresidenta segona va avançar ahir que escometre aquesta qüestió serà el pròxim punt en l’ordre del dia de les reunions del diàleg social. "La política està depassant aquest espai [d’autonomia dins de l’empresa] que ha de fluir", va declarar Garamendi. "Demanem que amb les coses de menjar no es jugui", va insistir.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Científics desmenteixen el mite dels 10.000 passos al dia: aquest és el número real
- Obituari Adéu a Eusebio Poncela, l'actor al límit d''Arrebato' i 'La llei del desig'
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman