Seguretat Social
L’Executiu estudia com incentivar que més jubilats treballin

El Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions negocia amb patronal i sindicats ampliar els incentius perquè un jubilat pugui decidir voluntàriament continuar treballant més enllà de l’edat legal de jubilació i compatibilitzar, mentrestant, la seva pensió amb un salari (o part d’aquest). Una reforma que persegueix rebaixar els costos per a les arques públiques (a través de més cotitzacions d’aquests jubilats actius) i que beneficiaria en gran manera professionals altament qualificats i que per les circumstàncies pròpies de la seva activitat es poden permetre allargar la seva carrera laboral. És a dir, estaria més pensada per a un metge que per a un peó de la construcció.
En paral·lel a allargar les carreres d’aquests professionals amb oficis menys exigents per al cos, el departament dirigit per Elma Saiz també contempla reduir l’edat legal de retirada en el cas de les professions o oficis més perillosos o penosos. Aquí les condicions encara no estan clares i hi ha una certa inquietud entre els sindicats que es faciliti el retir per a aquells oficis perillosos (on predominen els homes), però no tant en el cas dels penosos o desgastadors (on predominen les dones).
Aquest ha sigut el gruix de les converses mantingudes entre el secretari d’Estat de Seguretat Social, Borja Suárez, i els representants de la CEOE, CCOO i la UGT en una reunió feta ahir i que s’ha allargat durant unes quatre hores. En la la trobada, els sindicats han plantejat al Govern central introduir una cotització més alta per a les empreses que tenen en plantilla treballadors fixos discontinus, atès el seu increment des de l’entrada en vigor de la reforma laboral. Fonts de la patronal defineixen la cita com una "presa de contacte" i les parts s’han emplaçat a tornar a veure’s i intercanviar papers a partir de l’última setmana de gener.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»