Alimentació

"¿Veus poques Lay’s? En veuràs menys"

Carrefour assegura que no ven els productes de PepsiCo per com s’han encarit; la multinacional afirma que són ells els que han deixat de subministrar-ne.  

"¿Veus poques Lay’s?  En veuràs menys"

paula clementE

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

A l’únic Carrefour Market que hi ha al centre de Barcelona, a la Rambla, el buit és més que evident. Flanquegen, a una prestatgeria de set prestatges plena de patates fregides marca Carrefour, Frit Ravich, Espinaler i San Nicasio, dos armaris iguals però amb les seves lleixes pràcticament buides. Sis bosses de Lay’s Gourmet a un costat i, a l’altre, unes cinc a l’estil Camperoles, una mica menys d’una desena de les de Sal i Vinagre, i prop d’una quinzena de Ruffles amb gust de pernil i formatge són l’únic rastre que queda de les patates fregides de bossa del grup PepsiCo.

La cadena de supermercats va anunciar fa uns dies a França que deixaria de vendre tot producte que vingués d’aquesta companyia d’alimentació i begudes (Lay’s, Cheetos, Doritos i Pepsi, però també 7Up, Bitter Kas i el gaspatxo Alvalle) per un "augment de preus inacceptable", i que aquesta ruptura de les relacions s’estendria fins a Bèlgica, Espanya i Itàlia. Aquí, a la capital catalana, de moment no s’ha posat el cartell que n’informa els clients, com sí que s’ha fet a França, però en alguns dels establiments de la cadena ja és perceptible la decisió.

En el cas concret del Carrefour Market (una versió reduïda dels hipermercats més propis de centre comercial) de la Rambla, els seus responsables associen aquesta falta de producte amb la ubicació cèntrica i amb l’alt nombre de turistes que els visiten, que no és estrany que arrasin amb productes d’aquest estil. La mateixa estampa als prestatges de les begudes Pepsi l’explica un treballador amb com tira a Catalunya la seva competidora, la Coca-Cola. Diuen que no saben res de si n’arribaran més existències o no, però en un altre dels Carrefour Market que l’ensenya té repartits per Barcelona responen per ells: no.

Negociació oberta

"¿Veus poques Lay’s? Aviat en veuràs menys: així que s’acabin, ja no les reposarem", assegura una encarregada, que confirma que, també a Espanya, PepsiCo ha apujat molt els preus. "Els clients estan contents: ho han entès com una mesura de protecció, saben que si el producte ens puja molt a nosaltres, a qui els acaba repercutint és a ells", afegeix. De tota manera, no li consta que hi hagi d’haver cartell informatiu; senzillament l’espai que abans ocupaven les patates d’aquesta marca ara l’aniran ocupant d’altres.

Al seu torn, PepsiCo assegura que la negociació continua estant oberta. "Fa molts mesos que negociem amb Carrefour i continuarem dialogant de bona fe per intentar garantir la disponibilitat dels nostres productes", respon la companyia a tot mitjà de comunicació que l’hi pregunta.

Notícies relacionades

Tot i això, pel que arriba a nivell internacional, la situació sembla lluny de la concòrdia. Ahir, el Wall Street Journal va publicar que un portaveu de PepsiCo assegura que van ser ells els que van tallar relacions amb Carrefour. "A causa de la falta d’acord al nou contracte, vam deixar de subministrar a Carrefour a finals d’any, una cosa que sabien que podia passar", explica aquesta persona, que també afegeix, però, que espera poder arribar a un acord aviat perquè els seus productes tornin a les prestatgeries d’aquests supermercats.

Sigui com sigui, no és la primera vegada que Carrefour actua d’aquesta manera de cara al client.