Automòbil
Califòrnia aprova serveis de taxi sense conductor, el principi del final de la conducció
Califòrnia ha aprovat que taxis sense conductor puguin oferir els seus serveis. La conducció autònoma ja ha arribat a convertir-se en un negoci. Les companyies d’automòbils autònoms Waymo i Cruise oferiran un servei de taxi de pagament les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana (24x7) a San Francisco. La decisió suposa un gran pas de cara a l’automatització del trànsit rodat. Segons informava aquest divendres ‘The Washington Post’, la Comissió de Serveis Públics de Califòrnia va aprovar els permisos per a Waymo i Cruise malgrat el rebuig dels líders locals i molts residents de San Francisco, que han argumentat repetidament que els vehicles autònoms ja han causat el caos a la ciutat, des d’embussos de trànsit fins a dificultats en situacions d’emergències. La votació, per 3 a 1, va tenir lloc després d’una reunió de set hores a San Francisco, on centenars de persones es van manifestar a favor i en contra de les propostes.
Els automòbils sense conductor ja s’han convertit en habituals als carrers sinuosos, muntanyosos i, sovint, amb boira de San Francisco. La votació de dijous va eliminar la majoria de les limitacions en l’operació i el cobrament dels viatges, essencialment creant més serveis de transport compartit com Uber o Lyft, però sense els conductors. El tradicional tramvia ple de gom a gom de San Francisco, a càrrec d’un professional, haurà de conviure amb automòbils autoguiats. El fantasma que els cotxes mai tornaran a ser els mateixos amb l’electrificació i l’automatització de la conducció es fa cada vegada més creïble. La professió de taxista o conductor també patirà en el futur.
Els últims anys, empreses des d’Amazon fins a Google o Apple estan experimentant en la tecnologia necessària per desenvolupar vehicles autònoms, tecnologia disruptiva i que pot acabar amb milions de llocs de treball.
Notícies relacionadesNomés a Califòrnia, hi ha més de 40 empreses, que van des de noves empreses joves fins a gegants tecnològics, que tenen permisos per provar els seus cotxes a San Francisco, segons el Departament de Vehicles Motoritzats de Califòrnia. Segons una anàlisi de ‘The Washington Post’, les empreses acumulen col·lectivament milions de quilòmetres de proves a les vies públiques cada any, una cosa que ha causat centenars d’accidents, majoritàriament poc importants. En la mateixa informació s’apunta que Califòrnia sovint fa de «canari a la mina de carbó per al país i el món desenvolupat», va dir David Zipper, membre visitant del Centre Taubman per al Govern Estatal i Local de l’Escola Kennedy de Harvard. «Estem parlant d’impactes monumentals en el funcionament dels nostres carrers, les emissions ambientals, l’expansió, l’equitat. Els impactes potencials simplement no es poden exagerar».
Mentre a les ciutats europees encara hi ha problemes per a l’expansió dels serveis de firmes com Uber, per preservar els ingressos dels empresaris autònoms i les empreses establertes, en l’horitzó ja s’entreveu que els serveis de conducció avancen cap a l’automatització total, per convertir el trànsit rodat en un gran eixam regulat de vehicles, radars i tecnologies responsables de la seguretat.
- La torre de Jesús suma 142,5 metres a falta de coronar-la amb una gran creu
- Moviments empresarials després del procés El consell de Molins decideix tornara ubicar la seu social a Catalunya
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada
- Segona ronda L’Espanyol fracassa a Barbastre i diu adeu a la Copa
- El futur passeig de la Mar Bella preveu que la costa de Barcelona retrocedeixi 20 metres