Descarbonització
Les carreteres de la UE hauran de tenir carregadors per a vehicles elèctrics cada 60 quilòmetres
Els Vint-i-set han donat aquest dimarts el seu vistiplau final a l’acord que obligarà que hi hagi almenys un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics cada 60 quilòmetres a la xarxa bàsica de carreteres de la Unió Europea i cada 100 quilòmetres a la resta de vies de la xarxa integral transeuropea (RTE-T).
D’aquesta manera, els governs nacionals hauran d’assegurar que a tot tardar el 31 de desembre del 2025 hi haurà punts de càrrega cada 60 quilòmetres a la xarxa prioritària amb una potència d’almenys 400 kW i d’almenys 150 kW al seu punt de sortida individual.
De cara al 31 de març del 2027, els objectius s’elevaran a una potència de 600 kW mentre que els punts de sortida individual d’almenys 150 kW passaran d’un a almenys dos.
L’acord preveu que s’instal·lin punts de recàrrega ràpida d’almenys 150 kW per a turismes i furgonetes cada 60 quilòmetres al llarg dels principals corredors de transport de la UE abans que comenci el 2026.
També hi haurà d’haver estacions de recàrrega per a vehicles pesants amb una potència mínima de 350 kW cada 60 quilòmetres al llarg de la xarxa principal de l’RTE-T i cada 100 quilòmetres a la xarxa integral de l’RTE-T a partir del 2025 d’ara endavant, amb una cobertura de xarxa completa per al 2030.
Proveïment d’hidrogen
Les estacions de proveïment d’hidrogen que serveixin tant a automòbils com a camions s’hauran de desplegar a partir del 2030 en tots els nodes urbans i cada 200 quilòmetre al llarg de la xarxa bàsica de l’RTE-T. Els usuaris, a més, hauran de poder pagar fàcilment als punts de càrrega o proveïment amb targeta o dispositius sense contacte, sense necessitat de subscripció i amb total transparència sobre els pagaments.
D’altra banda, els ports marítims que rebin un nombre mínim de grans barcos de passatgers o portacontenidors han de proporcionar electricitat a terra per a aquests vaixells a tot tardar a l’inici del 2030.
Notícies relacionades«La nova llei és una fita de la nostra política ‘Fit for 55’, que proporciona més capacitat de recàrrega pública als carrers de les ciutats i a les autopistes de tot Europa. Som optimistes que, en un futur pròxim, els ciutadans podran carregar els cotxes elèctrics tan fàcilment com ho fan avui a les gasolineres tradicionals», ha declarat la ministra de Transport i Mobilitat, Raquel Sánchez, que aquest semestre assumeix la presidència rotatòria de les reunions ministerials del ram a la UE.
Després de l’adopció formal, el nou reglament es publicarà al ‘Diari Oficial de la UE’ després de l’estiu i entrarà en vigor el vintè dia després d’aquesta publicació. Les noves normes s’aplicaran a partir dels sis mesos següents a la data d’entrada en vigor del reglament.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Elena Manzano: "Cal trencar la premissa que Catalunya dona i Extremadura rep"
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- EIX EN TRANSFORMACIÓ Collboni fitxa Joan Oliveras com a president del consell per a la Rambla
- EL REPTE MEDIAMBIENTAL Espanya ha de formar un milió de joves en ocupacions verdes
- Energia Especulació en l'accés a la llum
- compromís El PSC s'obre a eliminar els beneficis fiscals al Hard Rock aquest mes
- Moviments empresarials després del procés El consell de Molins decideix tornara ubicar la seu social a Catalunya
- Ucraïna Rutte esquiva la petició d'empara de Zelenski a l'OTAN