Descarbonització
Les carreteres de la UE hauran de tenir carregadors per a vehicles elèctrics cada 60 quilòmetres

Els Vint-i-set han donat aquest dimarts el seu vistiplau final a l’acord que obligarà que hi hagi almenys un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics cada 60 quilòmetres a la xarxa bàsica de carreteres de la Unió Europea i cada 100 quilòmetres a la resta de vies de la xarxa integral transeuropea (RTE-T).
D’aquesta manera, els governs nacionals hauran d’assegurar que a tot tardar el 31 de desembre del 2025 hi haurà punts de càrrega cada 60 quilòmetres a la xarxa prioritària amb una potència d’almenys 400 kW i d’almenys 150 kW al seu punt de sortida individual.
De cara al 31 de març del 2027, els objectius s’elevaran a una potència de 600 kW mentre que els punts de sortida individual d’almenys 150 kW passaran d’un a almenys dos.
L’acord preveu que s’instal·lin punts de recàrrega ràpida d’almenys 150 kW per a turismes i furgonetes cada 60 quilòmetres al llarg dels principals corredors de transport de la UE abans que comenci el 2026.
També hi haurà d’haver estacions de recàrrega per a vehicles pesants amb una potència mínima de 350 kW cada 60 quilòmetres al llarg de la xarxa principal de l’RTE-T i cada 100 quilòmetres a la xarxa integral de l’RTE-T a partir del 2025 d’ara endavant, amb una cobertura de xarxa completa per al 2030.
Proveïment d’hidrogen
Les estacions de proveïment d’hidrogen que serveixin tant a automòbils com a camions s’hauran de desplegar a partir del 2030 en tots els nodes urbans i cada 200 quilòmetre al llarg de la xarxa bàsica de l’RTE-T. Els usuaris, a més, hauran de poder pagar fàcilment als punts de càrrega o proveïment amb targeta o dispositius sense contacte, sense necessitat de subscripció i amb total transparència sobre els pagaments.
D’altra banda, els ports marítims que rebin un nombre mínim de grans barcos de passatgers o portacontenidors han de proporcionar electricitat a terra per a aquests vaixells a tot tardar a l’inici del 2030.
Notícies relacionades«La nova llei és una fita de la nostra política ‘Fit for 55’, que proporciona més capacitat de recàrrega pública als carrers de les ciutats i a les autopistes de tot Europa. Som optimistes que, en un futur pròxim, els ciutadans podran carregar els cotxes elèctrics tan fàcilment com ho fan avui a les gasolineres tradicionals», ha declarat la ministra de Transport i Mobilitat, Raquel Sánchez, que aquest semestre assumeix la presidència rotatòria de les reunions ministerials del ram a la UE.
Després de l’adopció formal, el nou reglament es publicarà al ‘Diari Oficial de la UE’ després de l’estiu i entrarà en vigor el vintè dia després d’aquesta publicació. Les noves normes s’aplicaran a partir dels sis mesos següents a la data d’entrada en vigor del reglament.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni