Finançament autonòmic
Feijóo es compromet a eliminar el Fons de Liquiditat Autonòmica
Feijóo projecta una imatge presidencialista i promet «un Govern just i no revengista»
El Govern retarda la reforma del finançament autonòmic
El programa electoral del Partit Popular presentat per Alberto Núñez Feijóo inclou l’«eliminació ordenada del Fons de Liquiditat Autonòmica» (FLA), que és el mecanisme que va posar en marxa el 2012 el Govern de Mariano Rajoy pel qual l’Estat proveeix de finançament més barat per a les necessitats d’endeutament de les comunitats autònomes amb dèficits excessius. Per al 2023 el mecanisme preveu finançament per un total de 22.345 milions d’euros per a Aragó, Castella-la Manxa,Catalunya, el País Valencià, les Balears, Cantàbria, Múrcia i La Rioja.
En el programa electoral, el PP parla d’«acordar» i «negociar» una reforma del sistema de finançament autonòmic que substitueixi el vigent des de fa 15 anys. «La reforma partirà de la suficiència i la sostenibilitat de les finances públiques, buscant un repartiment equitatiu dels recursos, preservarà l’autonomia fiscal de les comunitats autònomes i en reforçarà la responsabilitat financera. S’analitzaran altres elements que afectin les finances autonòmiques, com l’eliminació ordenada del FLA, la revisió del fons de compensació interterritorial i l’encaix amb el finançament local», s’afirma en el document electoral.
Notícies relacionadesA més, el programa parla de «delimitar amb més precisió el marc competencial» de cadascuna de les administracions, «evitant solapaments innecessaris, la proliferació d’estructures burocràtiques i les seves duplicitats».
Finançament local
El programa també es compromet a promoure una reforma del sistema de finançament local «en coordinació amb el nou model de finançament autonòmic, que garanteixi els principis de suficiència financera, equitat i igualtat en relació amb l’accés dels ciutadans als serveis que gestionen les administracions locals. Així mateix, el nou sistema introduirà millores de l’autonomia tributària i la responsabilitat fiscal de les corporacions locals, i dotarà els governs locals de millors instruments per modular els seus ingressos d’una forma responsable i visible per al ciutadà».
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
