Transport
França prohibeix els vols regionals de menys de dues hores i mitja amb alternativa amb tren
El decret, que s’aplica per un període de tres anys, assenyala que els trajectes amb tren han de tenir «freqüències suficients i horaris adequats»
França prohibeix a partir d’aquest dimecres els vols regionals quan hi ha una alternativa en tren d’una durada de menys de dues hores i mitja, després de la publicació del decret al Diari Francès aquest dimarts, pel qual té efecte immediat en els enllaços aeris entre Nantes, Bordeus, Lió i París-Orly.
Aquesta mesura, inclosa dins de la llei del clima aprovada l’agost del 2021, busca lluitar contra el canvi climàtic i reduir les emissions de carboni d’aquest tipus de servei regular del transport aeri.
El decret, que s’aplica per un període de tres anys, assenyala que els trajectes amb tren han de tenir «freqüències suficients i horaris adequats», mentre que la connexió ha de permetre al passatger estar més de vuit hores en el destí durant el dia.
A més, el trajecte del servei ferroviari s’haurà d’efectuar entre estacions que donin servei a les mateixes ciutats que els respectius aeroports que es tracti.
«No obstant, quan el més important d’aquests dos aeroports, tenint en compte el trànsit mitjà registrat en els últims set anys, estigui directament servit per un servei ferroviari d’alta velocitat, l’estació que es tindrà en compte per a l’aplicació de les disposicions del present apartat serà la que serveixi a aquest aeroport», explica el decret.
Respecte a això, el ministre de Transport francès, Clément Beaune, ha celebrat que aquesta mesura és un pas essencial i un fort símbol en la política de reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle.
«És una primícia mundial i està totalment en línia amb la política del Govern de fomentar l’ús de modes de transport que emetin menys gasos amb efecte hivernacle», ha destacat en un comunicat.
No obstant, l’Associació de Transport Aeri Internacional (IATA), a través del seu directe general, Willie Walsh, va qualificar la mesura de «completament absurda» i que «no serveix per a res».
En aquest sentit, Walsh va explicar que si s’eliminessin totes les rutes de menys de 500 quilòmetres a Europa, se suprimiria el 24% dels vols, però, en canvi, les emissions de CO2 caurien només un 3,84%, citant un informe d’Eurocontrol.
A més, una de les patronals de les aerolínies, A4E, va lamentar que «prohibir aquests viatges només tindrà efectes mínims» en l’emissió de CO2. També va afirmar que els governs haurien de recolzar «solucions reals i significatives» al problema.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
