Transport
França prohibeix els vols regionals de menys de dues hores i mitja amb alternativa amb tren
El decret, que s’aplica per un període de tres anys, assenyala que els trajectes amb tren han de tenir «freqüències suficients i horaris adequats»

França prohibeix a partir d’aquest dimecres els vols regionals quan hi ha una alternativa en tren d’una durada de menys de dues hores i mitja, després de la publicació del decret al Diari Francès aquest dimarts, pel qual té efecte immediat en els enllaços aeris entre Nantes, Bordeus, Lió i París-Orly.
Aquesta mesura, inclosa dins de la llei del clima aprovada l’agost del 2021, busca lluitar contra el canvi climàtic i reduir les emissions de carboni d’aquest tipus de servei regular del transport aeri.
El decret, que s’aplica per un període de tres anys, assenyala que els trajectes amb tren han de tenir «freqüències suficients i horaris adequats», mentre que la connexió ha de permetre al passatger estar més de vuit hores en el destí durant el dia.
A més, el trajecte del servei ferroviari s’haurà d’efectuar entre estacions que donin servei a les mateixes ciutats que els respectius aeroports que es tracti.
«No obstant, quan el més important d’aquests dos aeroports, tenint en compte el trànsit mitjà registrat en els últims set anys, estigui directament servit per un servei ferroviari d’alta velocitat, l’estació que es tindrà en compte per a l’aplicació de les disposicions del present apartat serà la que serveixi a aquest aeroport», explica el decret.
Respecte a això, el ministre de Transport francès, Clément Beaune, ha celebrat que aquesta mesura és un pas essencial i un fort símbol en la política de reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle.
«És una primícia mundial i està totalment en línia amb la política del Govern de fomentar l’ús de modes de transport que emetin menys gasos amb efecte hivernacle», ha destacat en un comunicat.
No obstant, l’Associació de Transport Aeri Internacional (IATA), a través del seu directe general, Willie Walsh, va qualificar la mesura de «completament absurda» i que «no serveix per a res».
En aquest sentit, Walsh va explicar que si s’eliminessin totes les rutes de menys de 500 quilòmetres a Europa, se suprimiria el 24% dels vols, però, en canvi, les emissions de CO2 caurien només un 3,84%, citant un informe d’Eurocontrol.
A més, una de les patronals de les aerolínies, A4E, va lamentar que «prohibir aquests viatges només tindrà efectes mínims» en l’emissió de CO2. També va afirmar que els governs haurien de recolzar «solucions reals i significatives» al problema.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se