Saló de l’automòbil

Les millors novetats de l’Automobile Barcelona

El saló de l’automòbil mostra aquest any, com a principals estrenes, el Cupra Tavascan, el BYD Dolphi, el Hyundai Kona, el Mercedes Clase E i el Kia EV6 GT, entre d’altres.

Les millors novetats de l’Automobile Barcelona
5
Es llegeix en minuts

Aquest dissabte obre les portes l’Automobile Barcelona, el saló de l’automòbil més important del sud d’Europa que aquest any compleix l’edició número 42. Barcelona acull mostres del sector des del 1919, i en la d’aquest any es troben un total de 31 marques que presenten importants novetats per al mercat.

Aiways, Baltasar, BYD, Cenntro, Cupra, Dàcia, DFSK, DR, Ebre, EVO, Hyundai, ICKX, Kia, Lexus, Ligier, Maxus, Mazda, Mercedes-Benz, Microlino, Mitsubishi, Nissan, Renault, Seat, Sportequipe, SsangYong, Subaru, Suzuki, SWM, Tesla, Volvo i XEV mostren al recinte de Montjuïc 14 estrenes entre les quals destaquen el Cupra Tavascan, el BYD Dolphin, el Hyundai Kona, el Renault Espace, el Kia EV6 GT, el Silence S04 i el Mercedes Benz Clase E, entre d’altres.

Cupra Tavascan.

És el protagonista de la fira, i per motius de sobres El primer SUV 100% elèctric de Cupra s’ha dissenyat a Barcelona i és la primera vegada que el gran públic el podrà veure en persona, amb els seus 4,64 metres de llarg, 1,86 metres d’ample i 1,59 metres d’altura. Té una distància entre eixos de 2,76 metres i un maleter de fins a 540 litres de capacitat, però el millor és el seu caràcter.

Es vendrà en una versió de tracció posterior i 286 CV (210 kW) i una altra de tracció total, anomenada VZ, amb dos blocs elèctrics (un per eix) i 340 CV de potència. Aquest últim firma unes prestacions de 0 a 100 km/h en 5,6 segons, però té la velocitat màxima limitada a 180 km/h. La seva bateria és de 77 kWh de capacitat i la seva autonomia estimada ronda els 540 quilòmetres.

Kia EV6 GT

El Kia EV6 GT és el model més prestacional de la gamma amb 585 CV de potència (430 kW) i un parell motor de 740 Nm. Gràcies a la presència de dos motors elèctrics, un per eix, és capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en 3,5 segons i arriba als 260 km/h de velocitat punta.

La configuració de la seva propulsió és la següent: el davanter concedeix 218 CV mentre que el bloc col·locat a les rodes posteriors rendeix 367 CV. Gràcies a una bateria de 77,4 kWh arriba als 424 quilòmetres d’autonomia i es carrega en preses ultraràpides del 0 al 80% en 18 minuts. Com a funció realment curiosa, l’EV6 GT té el sistema V2L, que el converteix en un carregador per a altres dispositius més petits.

Hyundai Kona

El saló Automobile 2023 també és l’escenari elegit per a la presentació d’un model de pes mundial del segment B SUV. Aquesta última generació ha crescut en totes les seves cotes amb 4,35 metres de llarg (15,7 cm) per 1,82 m d’ample (2,5 cm) i 1,57 m d’alt (2 cm). A més, té un intereix 6 centímetres més llarg (2,66 m), de manera que és més ampli a l’interior i ofereix un maleter de fins a 466 litres de capacitat.

El seu desenvolupament es va vertebrar sobre el model elèctric, però també està disponible amb blocs gasolina i híbrid convencional (no endollable). El model zero emissions es comercialitzarà en dues potències, de 218 CV i 156 CV, amb 490 i 342 quilòmetres d’autonomia respectivament, totes dues amb bateria de 48,4 kWh de capacitat. Hyundai assegura que es podrà carregar del 10 al 80% en només 40 minuts.

BYD Dolphin

En aquest Saló de l’Automòbil de Barcelona deixarem enrere les reticències i la ‘marquitis’ amb firmes protagonistes com BYD. Aquest fabricant xinès arriba a Espanya amb els models BYD Atto 3, BYD Han i BYD Tang, però aviat els acompanyaran els llançaments presentats a l’Automobile: BYD Dolphin i BYD Seal.

El Dolphin fa 4,29 metres de llarg per 1,77 m d’ample i 1,57 m d’alt, amb una distància entre eixos de 2,70 metres. La seva habitabilitat és dins de la mitjana, amb un maleter de 345 litres de capacitat. Un dels detalls més curiosos és al seu interior i és la pantalla central de 13 polzades, que té un sistema de rotació per col·locar-la en posició vertical o horitzontal. Arribarà a finals d’any amb la bateria de 60 kWh de capacitat, 427 quilòmetres d’autonomia i un motor de 204 CV per un preu que oscil·la entre els 30.000 i 38.000 euros. Més endavant n’arribarà una versió econòmica amb bateria de 45 kWh de capacitat.

Silence S04

El fabricant d’escúters elèctrics català es passa a les quatre rodes amb el Silence S04 i quin lloc millor que l’Automobile Barcelona per presentar-lo. Ja l’hem pogut conduir i és d’allò més pràctic, àgil i còmode per a les ciutats elèctriques del futur.

Estarà a la venda en dues versions i la primera és l’L7e, amb 9 CV de potència i una bateria d’11,2 kWh de capacitat. A l’assolir els 90 km/h caldrà el carnet de conduir (B), no com en l’L6e. Aquest L6e és un quadricicle de 8,2 CV de potència i una bateria de 5,6 kWh que no supera els 45 km/h. Es pot conduir amb llicència AM a partir dels 15 anys i té una bateria extraïble a sota els seients. Silence ofereix la possibilitat de comprar el quadricicle i llogar la bateria, un 40% més econòmic i una subscripció de poc més de 20 euros.

Renault Espace 2023

És una de les novetats més esperades d’aquest any. Ja no és un monovolum, però continua oferint fins a set places als seus 4,72 metres de llarg per 1,84 m d’ample i 1,64 m d’alt, amb una distància entre eixos de 2,78 metres. El maleter parteix dels 777 litres i arriba als 1.818 litres de capacitat amb els seients abatuts.

A més d’una estètica SUV, l’Espace 2023 comparteix mecànica híbrida amb l’Austral i també el sistema operatiu OpenR Link. Estarà disponible en els nivells de acabadoTechno, Techno Espirit Alpine i Iconic, amb un preu de partida de 42.195 euros i un sistema de propulsió híbrid E-Tech de 199 CV, al qual han afegit la direcció 4Control Advance per firmar un radi de gir d’11,6 a 10,4 metres.

Mercedes-Benz Clase E

Notícies relacionades

El Mercedes-Benz Clase E compleix 75 anys i ho fa amb una nova generació, completament electrificada. És la primícia del segment premium i els seus retocs estètics no deixaran indiferent a ningú, com tampoc el ‘tablier’ Superscreen MBUX o l’aposta per comercialitzar el 50% de la gamma amb motoritzacions híbrides endollables. En aquesta generació ha crescut una mica, fins als 4,94 metres de llarg per 1,88 m d’ample i 1,46 m d’alt, amb 2 centímetres més de distància entre eixos (2,91 m).

Tal com comentem, la meitat dels blocs són mildhybrid (17 kW) per a l’E 200 (204 CV) i els dièsel E 220 i E 220 4MATIC (197 CV). La resta de models són híbrids endollables, anomenats E 300e i E 300e 4MATIC (312 CV), a més de l’E 400e 4MATIC de 381 CV. Les seves autonomies elèctriques van dels 95 fins als 118 quilòmetres.

Temes:

Seat