Fitxatge
Duran i Lleida, nou president de la patronal dels supermercats
L’exlíder d’Unió Democràtica relleva en el càrrec a Asedas l’advocat Antonio Garrigues

L’exlíder d’Unió Democràtica, Josep Antoni Duran i Lleida, ha sigut nomenat president de l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats, (Asedas), la patronal dels supermercats. L’expolític relleva l’advocat Antonio Garrigues, que ha exercit el càrrec durant els últims quatre anys. Segons aquesta organització, Duran i Lleida «reforça i dona continuïtat als valors de diàleg i recerca del consens», que asseguren, mou Asedas.
L’elecció s’ha produït en el si de la junta directiva d’Asedas, organització que representa el 75% de les empreses del sector. L’organització destaca «la gran trajectòria personal i professional de Josep Antoni Duran i Lleida» i el seu paper a l’«exercir importants responsabilitats polítiques en els àmbits local, autonòmic, estatal i europeu –entre els quals destaca la seva tasca parlamentària i internacional. Asedas considera que aportarà «a la defensa d’interessos tan amplis com els que representen les empreses d’Asedas una experiència i visió que els ajudarà a continuar servint la societat partint dels valors que comparteixen, entre els quals destaquen el diàleg i la recerca del consens».
Notícies relacionadesDuran i Lleida, per la seva banda, ha valorat la importància de la distribució alimentària de proximitat representada pels supermercats d’Asedas com «un sector creador d’ocupació i riquesa, fonamental per a la vertebració territorial d’Espanya i essencial per a la vida quotidiana dels ciutadans». La intensa activitat legislativa que en l’àmbit autonòmic, nacional i europeu s’està desenvolupant entorn del sector –que inclou, entre d’altres, assumptes com l’economia circular, el consum o les relacions comercials– constitueix, així mateix, un aspecte d’interès en el qual el nou president d’Asedas espera poder reforçar al màxim la tasca de l’Associació.
La figura de Duran i Lleida representa –segons l’opinió de les empreses– «no només els valors que miren d’inspirar les decisions d’Asedas des de la seva fundació, fa més de 20 anys, sinó també els seus objectius presents, a l’afrontar importants reptes com la sostenibilitat mediambiental, econòmica i social del model de distribució alimentària del nostre país, en un moment de canvi condicionat, a més, per la greu crisi multifactorial que estem vivint».
- Sentència Clara Chía guanya la batalla judicial contra el paparazzi Jordi Martín i aconsegueix l’ordre d’allunyament
- Televisió La reina Letizia i la infanta Sofia visiten d’incògnit ‘El Hormiguero’ per conèixer el seu ídol
- Crisi hídrica a Catalunya Consum d’aigua desorbitat: 20 municipis catalans superen el límit permès en plena sequera
- Crisi hídrica Canvi de dinàmica als embassaments: del 25% al 27% de la seva capacitat en només 10 dies
- Els secrets de la investigació El laboratori de cocaïna més gran d’Europa es dirigia des de La Finca, on viuen famosos com Iker Casillas i Cristina Pedroche
- Mamarazzis Clara Chía 1 - Paparazzis 0
- Sumar Un pacte sense amor
- Camí de les urnes Sumar i Podem firmen l’acord de coalició malgrat les tensions d’última hora
- Jorge Rey, el jove del ‘Filomena’, anuncia una novetat important en el seu compte
- Xarxes socials Rocío Carrasco traeix Jorge Javier i se’n va de festa amb una de les seves màximes enemigues