Crisi energètica
Nou canvi en el preu de la bombona de butà a Espanya: és imminent
Nou preu de la bombona de butà a Espanya: ha tornat a canviar
S'han trobat 3.000 bombones de butà a Barcelona que s'haurien enviat a Nigèria com a articles de luxe
Els EUA aproven tres zones polèmiques d’extracció de petroli a Alaska

El butà és un element de consum de primera necessitaten moltes llars d’Espanya i és un dels productes que s’han vist més afectats per laguerra d’Ucraïna i la crisi energètica, que ha provocat un increment dels preus d’aquest recurs energètic.
Per afrontar aquesta crisi, el juny de l’any passat el Govern espanyol va fixar el seu preu en 19,55 euros per protegir els consumidors de butà de la imminent inflació. Amb el nou preu se superava el preu màxim històric de 17,50 euros (per bombona) que es va registrar per última vegada el 2013 i el 2014. Fa un any, la bombona de butà costava 16,13 euros i fins i tot el 2009 va arribar a costar només 10,50 euros.
Preu límit
Notícies relacionadesLes revisions del preu de la bombona de butà són bimensuals i es fan oficials a través del BOE, el tercer dimarts del mes en què s’aplica el canvi del preu en qüestió. Així doncs, la pròxima revisió serà aproximadament el 21 de març, sempre per resolució de la Direcció General de Política Energètica i Mines.Repsol, Cepsa i altres companyies espanyoles que comercialitzen el butà estan d’acord amb el compliment de les tarifes: l’envàs de 12,5 quilos no podrà superar en cap moment els 18,55 euros.
Això sí, el Govern espayol ha establert un nou límit per al preud’aquest producte que consisteix alimitar al 5% la revisió del preu. Això significa que l’excés o defecte de preu per a la seva aplicació s’acumularà per a posteriors revisions. Per això mateix, fins al juny vinent, el preu d’una bombona no podrà superar els 18,55 euros. Aquesta mesura té com a principal objectiu fer front a la inflació.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- El conflicte del Pròxim Orient RTVE plantarà el festival d’Eurovisió per primer cop si Israel no es retira
- El conflicte del Pròxim Orient Escac al dispositiu de seguretat de la Vuelta
- Context A les portes de l’infern
- Aïllament internacional L’Esparta de Netanyahu
- Israel desencadena l’atac terrestre per prendre Ciutat de Gaza