Millora a Lleida
Territori anuncia que licitarà un tram de l’eix de Comiols l’estiu del 2024
Entra en servei la variant d’Artesa, que forma part del corredor viari

L’eix viari de Comiols, una de las infraestructures del Pirineu de Lleida més reclamades pel territori però amb un cost i un retorn econòmic que ha allargat històricament els terminis, té un nou calendari. El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha anunciat aquest divendres que les següents obres de condicionament d’aquest corredor es licitaran l’estiu del 2024 per 14 milions d’euros.
El futur tram de cinc quilòmetres donarà continuïtat a la variant d’Artesa de Segre, que precisament ha entrat en funcionament aquest divendres i ha suposat una inversió de 5,7 milions d’euros. S’eixamplarà la carretera i es millorarà el traçat per fer-la més segura, han explicat des del Govern.
Evitar nuclis de població
El condicionament de l’eix de Comiols, amb 54 sinuosos quilòmetres, consisteix sobretot a eixamplar les carreteres L-512 i C-1412b i suavitzar les corbes, així com a construir petites variants de traçat per evitar nuclis de població del Pallars. Quan es culmini, hi haurà una via de 9 quilòmetres amb un carril per sentit de 3,5 metres d’amplada i vorals, una cosa que ara no passa.
S’evitaran els nuclis urbans del Pont d’Alentorn, Vall-llebrera i Montargull, a més d’altres estructures. A més, han explicat des de Territori, s’està redactant el projecte de 13 quilòmetres de recorregut entre Folquer i Isona i Conca Dellà, amb un cost estimat que puja a 129 milions d’euros.
Reunió amb representants locals
El conseller ha explicat els plans del departament aquest divendres a representants dels consells comarcals de la Noguera, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà i alcaldes i alcaldesses, en una reunió en què ha assenyalat que s’està redactant el projecte corresponent a la fase entre Vall-llebrera i Folquer, i que està previst licitar els treballs el segon semestre del 2024.
Conselleria de Territori Juli Fernàndez Autovía Carreteres Lleida Transport públic Transports
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres
- Descarbonització Catalunya garantirà uns 1.400 milions d’euros en ajuts per comprar cotxes elèctrics i triplicar punts de recàrrega
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- Ampolles de qualitat Els millors vins catalans per començar l'any: 4 negres i 1 rosat
- Tecnologia El BSC posa en marxa el seu primer ordinador quàntic, avantsala de l’esperat sistema MareNostrum-Ona
- Mobilització Els veïns apel·len al Papa i a l’alcalde perquè les clarisses continuïn a Pedralbes
- Conflicte al Pròxim Orient Trump es reafirma ara en el seu pla per a Gaza i assegura que Israel entregarà la Franja als EUA quan acabi la guerra
- Previsió meteorològica Alleujar la sequera: el Meteocat preveu un març i abril més plujosos de l’habitual després d’anys «sense primavera»
- El monestir més espectacular d'Espanya s'amaga en un preciós poble amagat de Tarragona