Infraestructures

De Pearl Harbor a Kansas: així creix el negoci ACS als Estats Units en plena crisi pel cas Ferrovial

En plena crisi política a Espanya pel cas Ferrovial, l’empresa presidida per Florentino Pérez s’ha adjudicat un contracte de 2.700 milions a Hawaii

De Pearl Harbor a Kansas: així creix el negoci ACS als Estats Units en plena crisi pel cas Ferrovial
2
Es llegeix en minuts

En plena crisi política a Espanya pel canvi de seu de Ferrovial als Països Baixos, ACS ha continuat incrementant la seva cartera de contractes als Estats Units. Una de les grans justificacions de Ferrovial per traslladar la seva seu i cotitzar a Amèrica del Nord és, precisament, que una gran part del seu negoci es desenvolupa fora de les fronteres nacionals, especialment a Amèrica del Nord.

En el cas de l’empresa d’infraestructures liderada per Florentino Pérez, també president del Reial Madrid, el 52% de la seva cartera de contractes i el 62% dels ingressos provenen dels Estats Units. Precisament, la companyia va tancar el 2022 amb la cartera de contractes més gran de la seva història, amb un valor de 68.996 milions d’euros. Per la seva banda, Ferrovial percep el 82% dels seus ingressos i compta amb el 92% de les inversions compromeses entre el 2023 i el 2027 fora d’Espanya.

¿Quins contractes s’ha adjudicat ACS als EUA?

La setmana passada, ACS, a través d’una aliança liderada per Dragados, es va adjudicar l’execució del projecte de Reemplaçament del Dic Sec número 3 de la Base Conjunta Pearl Harbor Hickam, a Hawaii. Aquest contracte està valorat en 2.839 milions de dòlars, que equivalen a 2.669 milions d’euros. Si s’hi sumen les partides addicionals, el contracte pot arribar fins als 3.417 milions de dòlars. Aquest nou dic sec s’utilitzarà per fer el manteniment de futurs submarins nuclears i el posaran en marxa cinc empreses.

Una altra de les filials de l’empresa de Pérez, Turner, participarà en la construcció d’una fàbrica de bateries per a vehicles elèctrics a Kansas. La inversió estimada per a aquest projecte, encarregat per Panasonic, és de 4.000 milions de dòlars. Anteriorment, Turner es va adjudicar un contracte similar: una fàbrica de bateries i una altra de materials per a aquestes a Kentucky, que ha encarregat Ascend Elements i en la qual s’invertiran 4.350 milions d’euros junt amb Honda i LG.

Des de l’esclat del cas Ferrovial, també ha transcendit l’interès d’ACS de fer desinversions a Amèrica del Nord. Segons va publicar Europa Press, la companyia negocia amb Abertis la venda de l’autopista SH-288, a Texas, de la qual controla el 78% i que està valorada en més de 2.000 milions d’euros.

¿Quines inversions farà Ferrovial als EUA?

L’empresa presidida per Del Pino compta amb tres grans inversions als Estats Units. La primera, i més important, el disseny, la construcció i l’explotació de la nova terminal 1 de l’Aeroport Internacional John F. Kennedy, a Nova York. Aquesta concessió, que durarà fins al 2060, inclou reemplaçar les terminals 1 i 2 i l’antiga terminal 3 de l’aeroport. El valor d’aquest contracte arriba als 9.000 milions.

Notícies relacionades

La segona per importància és l’autopista I-66, a Virgínia. Cintra, la filial d’autopistes de peatge de Ferrovial, juntament amb Meridiam i APG, invertirà 3.700 milions de dòlars en el finançament, el disseny, la construcció, el manteniment i l’operació del peatge dinàmic de la Interestatal 66, als voltants de Washington DC. El procés constructiu va finalitzar a finals de l’any passat, segons la informació publicada per la companyia.

L’última gran inversió és el corredor North Tarrant Express, que està en servei des del 2014 i amb la concessió vigent fins al 2061. Un consorci, liderat també per Cintra, va posar en marxa una carretera de 13,25 milles, ubicada a l’àrea de Dallas-Fort Worth, al nord de Texas. Aquest projecte va suposar una inversió de 1.800 milions de dòlars, que inclou el manteniment de la via fins al final del contracte.

Temes:

ACS