Condicions laborals
Seriós avís de les empreses de neteja després de la pujada de l’SMI

L’Associació Professional d’Empreses de Neteja (Aspel) ha reaccionat davant la pujada del Salari Mínim Interprofessional (SMI) a 1.080 euros assegurant que les companyies d’aquest sector no poden «donar el que no tenen», segons ha manifestat en un comunicat.
L’organització ha assenyalat que aquesta pujada del 8% de l’SMI no té en compte els sobrecostos que estan experimentant les companyies del sector serveis, i denuncia que, malgrat que patronal i sindicats estan d’acord en la necessitat de revisar preus, no han obtingut resposta del Govern.
Negociació col·lectiva
Així, el president d’Aspel i membre de la CEOE, Juan Díez, ha denunciat que aquesta nova pujada de l’SMI «pertorba» la negociació col·lectiva. «¿Com ens asseiem a la taula a negociar amb l’altra part si ja ens ho donen fet des del Govern i no tenim marge als contractes de neteja ja firmats amb les seves pròrrogues obligatòries?», ha manifestat.
Notícies relacionadesAspel ha denunciat que la nova pujada «arriba en un context econòmic marcat per la incertesa» i ha assenyalat que la mesura afectarà el 53% dels convenis de neteja i el 32% dels treballadors.
Per això, des de l’associació han demanat que es modifiqui la normativa de revisió de preus en els processos de contractació derivats de la llei 9/2017 de contractes del sector públic, per a així repercutir l’increment de l’SMI als contractes en execució. Així mateix, Aspel ha advocat per reformar la llei de desindexació per permetre modificar el valor dels contractes ja firmats i el seu preu.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos