Transport aeri
Vueling va transportar a Espanya un de cada tres passatgers el 2022
L’aerolínia del grup IAG preveu operar aquest any més de 300 rutes, 30 d’aquestes noves, a més de 100 destinacions
Vueling va transportar l’any passat al mercat espanyol un de cada tres passatgers, segons les dades facilitades per l’aerolínia del grup IAG. La companyia preveu operar més de 300 rutes aquest any, 30 d’aquestes noves, a més de 100 destinacions. Al seu torn té per objectiu reduir l’estacionalitat i augmentar l’ús dels avions al llarg de l’any per reduir-ne així el cost mitjà i guanyar competitivitat, segons ha informat durant la seva participació al saló Fitur a Madrid. Un exemple d’aquesta aposta són les tres rutes anunciades recentment: Barcelona i París-Orly amb el Caire (Egipte), i Barcelona amb Amman (Jordània).
A l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, Vueling es va refermar com a líder en connectivitat amb la resta del món: pràcticament un de cada dos passatgers va volar amb l’aerolínia el 2022. En concret, 17,4 milions de passatgers van viatjar als més de 110.000 vols operats a Barcelona per Vueling, cosa que representa una quota del 42% del total.
D’altra banda, a l’aeroport de Bilbao, un de cada dos passatgers va viatjar amb Vueling el 2022 i va ser la segona base més important de l’aerolínia a Espanya després de Barcelona. Des d’aquesta base preveu operar vuit noves rutes a Marràqueix, Faro, Brussel·les, Zuric, Hamburg, Florència, Roma i Praga.
Mercat internacional
L’aerolínia també manté el seu focus en el mercat internacional, a través dels seus ‘hubs’ internacionals de Londres-Gatwick i París-Orly. El 2022, Vueling va guanyar més presència a Gatwick, pràcticament duplicant l’operativa respecte a l’estiu del 2019 i programant 12 rutes directes des de l’aeroport londinenc durant la temporada d’estiu del 2022.
En el cas de França, concretament de l’aeroport París-Orly, Vueling va ampliar la seva capacitat respecte al 2019 gràcies als torns de vol aconseguits, i va operar 50 rutes a l’estiu del 2022, 39 rutes més que el 2019.
La companyia ha llançat el seu pla de transformació Vueling Transform, centrat en la desestacionalització, més freqüències, les interconnexions indirectes i una digitalització total de la distribució de l’oferta. En aquest sentit, l’aerolínia treballa per llançar rutes a destinacions que siguin atractives també durant la temporada d’hivern. Així, a l’aeroport d’Orly s’operen ja 25 rutes més respecte al 2018, que permeten viatjar al Caire, Marràqueix i les Canàries.
D’altra banda, des de Londres s’operen 10 rutes que connecten amb destinacions càlides com Màlaga, Sevilla i les Canàries. De la mateixa manera, també hi ha més de 15 rutes que connecten ciutats del nord d’Europa, com Copenhaguen i Amsterdam, i diferents punts de la península Ibèrica amb les Canàries.
Notícies relacionadesAixí mateix, Vueling continua apostant per oferir rutes amb altes freqüències a la majoria de les seves destinacions per diferenciar-se de la seva competència i, de mitjana, l’aerolínia opera un vol diari per ruta a l’hivern. Destaca l’increment de rutes d’alta freqüència en les seves 10 rutes amb més capacitat: des de Barcelona a destinacions com les Balears, París, Londres, Amsterdam, Roma, Bilbao, Sevilla i Màlaga, amb una mitjana de sis vols diaris. Aquesta oferta es complementa amb la seva capacitat d’interconnexió a través dels seus principals ‘hubs’ internacionals a Barcelona, París i Roma, oferint la possibilitat de connectar molts més mercats de manera indirecta.
Finalment, en relació amb la digitalització, Vueling preveu distribuir a les agències el 100% de la seva oferta a través del seu portal digital Vueling Partners i de la connexió NDC (New Distribution Capabilites) el 2024. Vueling serà així una de les primeres aerolínies que posarà a disposició de les agències l’última versió d’aquesta tecnologia, que permetrà una més gran oferta i personalització dels productes, i millorar així l’experiència del viatger.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
-
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Elena Manzano: "Cal trencar la premissa que Catalunya dona i Extremadura rep"