Combustible
Així serà el descompte a la gasolinera el 2023

El Govern manté en l’aire la prolongació del famós descompte de 20 cèntims en la gasolina durant l’any 2023. Mentre que la societat espera l’anunci de la decisió de l’Executiu, el que pronostiquen les apostes és que, en cas que continuï, sigui vigent només per a alguns col·lectius.
La subvenció de 20 cèntims d’euro per litre de carburant, dels quals 15 cèntims corresponen al Govern i els 5 restants van a càrrec de les estacions de servei, ha contribuït a pal·liar la pujada del combustible a causa de la guerra d’Ucraïna.
Tot i això, amb el litre de gasolina i de dièsel actualment entorn dels 1,70 euros i cenyint-nos a diferents declaracions efectuades per alguns membres del Govern, no sembla que entri en els plans del Govern ’allargar una ajuda que quan es va aprovar el litre de combustible rondava els 1,85 euros.
Notícies relacionadesEn qualsevol cas, encara seria aviat per retirar del tot la subvenció, de la qual sí que podrien continuar beneficiant-se sectors professionals i ciutadans particulars amb rendes baixes.
Per la seva banda, la Confederació Espanyola d’Estacions de Servei (CEEES) aposta per canviar l’actual subvenció per una rebaixa en els impostos a través d’un IVA reduït.
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Relacions entre socis Junqueras respon al Govern: «Si veu inassumible el finançament, per a nosaltres seran inassumibles els Pressupostos»
- L’adaptació al canvi climàtic Una molècula que es ruixa amb un esprai sobre la planta permet als tomàquets resistir millor la sequera
- Protestes propalestines Feijóo acusa Sánchez d’«encoratjar els disturbis» a la Vuelta: «Li és igual la vida dels policies i corredors»
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització