El futur del cotxe elèctric

Tisorada al Perte per a la proposta de Seat i el grup Volkswagen

El Govern central rebaixa en un 10% l’import adjudicat al projecte Future Fast Forward i deixa en 792,8 milions d’euros els fons assignats després de la revisió d’avals

Tisorada al Perte per a la proposta de Seat i el grup Volkswagen
1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Com al conte de la lletera, tantes vegades va la gerra a la font que al final es trenca. I això sembla que és el que està passant amb el Perte del vehicle elèctric i connectat. El projecte de Seat, el grup Volkswagen i 60 empreses més ha patit un nou revés. Petit, però un revés al cap i a la fi. El Ministeri d’Indústria va publicar divendres una «nova proposta de resolució provisional» després de la revisió de tots els projectes i els seus avals bancaris corresponents, i la proposta va veure rebaixat el seu import d’ajudes.

En aquesta revisió es produeix una ‘tisorada’ als fons públics assignats per a alguns dels projectes per un import de 84,4 milions d’euros menys. Un d’aquests projectes és el del D-Hub, que ja va retardar alguns aspectes de la seva proposta després de no aconseguir tots els avals tal com va apuntar EL PERIÓDICO; un altre és el de Mercedes; també hi ha una part del que va demanar el grup Stellantis i Renault, i un altre és el del consorci d’empreses capitanejat per Seat.

Notícies relacionades

La rebaixa suposa aportar 792,8 milions d’euros en lloc dels 877,2 milions que es van publicar fa unes setmanes. Amb això, el projecte de Seat i el grup Volkswagen rebrà un 10,2% menys de fons públics (uns 40 milions), i passarà dels 397,27 milions anunciats als 356,58 milions. Des del consorci ja han presentat les al·legacions pertinents, per a la qual cosa disposaven de 10 dies.

El D-Hub també punxa i rebrà un 39,5% menys del previst (passen de 107,84 milions a 65,22), mentre que Mercedes veu rebaixats els 170 milions assignats inicialment a 159. També es rebaixa en 10 milions la proposta del grup Stelllantis per a la seva planta de Figueruelas (passa de 52,2 milions a 42,4). La rebaixa per a Renault (només 40 milions) sols perd 0,3 milions.