Mercats financers
La borsa del dilluns 24 d’octubre del 2022
L’Ibex 35 puja l’1,79%, fins als 7.680,5 punts
Jornades de compres per iniciar una setmana marcada per l’abundància de referències d’importància per als mercats, com la reunió del Banc Central Europeu, l’IPC de l’eurozona, el PIB dels Estats Units i una allau de resultats empresarials. De nou, l’expectativa que la Reserva Federal nord-americana aixequi el peu de l’accelerador de les pujades de tipus a partir de desembre ha animat els inversors i l’Ibex 35 ha pujat un 1,79%, als 7.680,5 punts. També hi ha ajudat l’elecció de Rishi Sunak com a nou primer ministre britànic, que de moment ha calmat la pressió dels mercats sobre el Regne Unit. Els inversors han donat més importància a aquests factors que a la nova caiguda de l’índex d’activitat PMI de la zona euro, que s’ha contret per quart mes i apunta amb això cap a la recessió.
- Societat Li cau una multa de 19.000 € per treballar unes hores sent jubilat: el cas que ho canvia tot
- "Projectes Reactivadors" Un poble del Pirineu català crea un "coworking" per atraure nous veïns i frenar el despoblament
- Narcopesquers: els altres vaixells que atraquen a les Canàries amb perill sanitari a bord
- Crida a la calma El director de l’OMS, Tedros Adhanom, insisteix que l’escenari actual amb l’hantavirus «no és cap altra covid-19»
- Una exquisidesa El restaurant de Catalunya on pots menjar un menú amb estrella Michelin per menys de 50 euros
