En ‘streaming’

Netflix bat previsions i guanya 2,4 milions de subscriptors en el tercer trimestre

  • Els beneficis de la plataforma han registrat un retrocés del 3,5% respecte a l’any anterior, però el nombre de subscriptors ha sigut de més del doble del que preveien

  • Netflix anuncia el final dels comptes compartits: començarà a cobrar un extra el 2023

Netflix bat previsions i guanya 2,4 milions de subscriptors en el tercer trimestre

Dpa

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

La companyia de producció i distribució de contingut audiovisual en ‘streaming’ Netflix ha registrat uns beneficis de 1.398 milions de dòlars (1.419 milions d’euros) en el tercer trimestre del 2022, un retrocés del 3,5% respecte al resultat del mateix període de l’any anterior, però ha batut les seves previsions de nous subscriptors al guanyar 2,4 milions i superar la cota dels 223 milions d’abonats arreu del món.

«Després d’un primer semestre desafiador, creiem que estem en el camí per tornar a accelerar el creixement», ha destacat la multinacional en la presentació dels seus comptes, afegint que al novembre llançarà el seu nou pla amb anuncis en 12 països, inclosa Espanya.

Entre juliol i setembre, Netflix va sumar 2,41 milions de nous subscriptors, més del doble dels que havia previst que aconseguiria. D’aquesta manera, el nombre total de subscriptors de l’empresa s’ha situat en 223,09 milions, un increment de 9,5 milions respecte a mateix període del 2021.

Mercat internacional

La major part d’aquests nous subscriptors procedeixen dels seus mercats internacionals, principalment d’Àsia i del Pacífic. Als Estats Units i al Canadà la plataforma va guanyar 110.000 nous subscriptors, fins a un total de 73,39 milions, mentre que a Europa, al Pròxim Orient i a l’Àfrica es van afegir a Netflix 560.000 persones, fins als 73,53 milions de subscriptors.

En els països de Llatinoamèrica la firma va comptabilitzar 39,94 milions de subscriptors, 320.000 noves altes aquest trimestre, mentre que a l’Àsia-Pacífic va comptabilitzar 1,43 milions de nous usuaris de pagament, fins arribar als 36,23 milions.

Els ingressos que ha obtingut Netflix en el tercer trimestre han sigut de 7.926 milions de dòlars (8.047 milions d’euros), un 5,9% més que en el mateix període de l’any anterior.

En els nou primers mesos de 2022, el benefici net de Netflix va ser de 4.436,6 milions de dòlars (4.505 milions d’euros), una xifra que suposa un descens de l’1,6% respecte al 2021, després d’elevar un 8% la seva facturació, fins a 23.763,5 milions de dòlars (24.128 milions d’euros).

Creixement del dòlar

De cara a l’últim trimestre del 2022, la companyia de Los Gatos espera guanyar 4,5 milions de subscriptors fins arribar a un total de 227,59 milions arreu del món. Així mateix, preveu que els seus ingressos trimestrals augmentaran un 0,9%, fins a 7.776 milions de dòlars (7.895 milions d’euros).

En aquest sentit, la multinacional ha advertit de l’impacte advers en els seus comptes relacionat amb el tipus de canvi del dòlar, que s’ha enfortit davant la majoria de monedes a un ritme «històric», per la qual cosa Netflix estima que aquesta apreciació del ‘bitllet verd’ restarà al voltant de 1.000 milions de dòlars (1.015 milions d’euros) d’ingressos en el conjunt de l’exercici.

Notícies relacionades

Així mateix, la companyia ha explicat que s’enfocarà cada vegada més en els ingressos com a principal mètrica, una decisió particularment important de cara al 2023, a mesura que desenvoluparà noves fonts d’ingressos, com la publicitat i el pagament compartit, en què el nombre d’usuaris és només un component del creixement d’ingressos.

D’aquesta manera, començant amb els resultats del quart trimestre del 2022, que es publicaran el gener del 2023, l’empresa continuarà oferint previsions sobre ingressos, ingressos operatius, marge operatiu, ingressos nets i benefici per acció, però no sobre subscriptors de pagament.