Resultats
Planeta va apujar els seus ingressos a 1.700 milions l’any passat, un 13% més
La companyia, que ha rebaixat el seu deute un 50%, fins a 250 milions, va registrar un resultat d’explotació de 305 milions, un 13% més
zentauroepp40500401 the headquarters of publishing company editorial planeta is 171016122953 /
El Grup Planeta va registrar l’any passat una facturació total d’uns 1.700 milions d’euros, amb una alça del 13% respecte a l’exercici precedent i un resultat d’explotació de 305 milions, amb un increment de la mateixa proporció que les vendes. La companyia, que va reduir el seu deute en un 50%, fins als 250 milions, espera aquest exercici millorar encara més el seu resultat i assolir o aproximar-se als gairebé 1.800 milions del 2019, segons fonts de l’empresa.
El pes de negoci audiovisual, que inclou des d’A3 Media a la distribució cinematogràfica, va arribar al 49% del total de vendes; la branca editorial, el 26%, la formació, entre el 21% i el 22% i altres activitats, entre el 3% i el 4%.
Amb una base més sòlida i un deute que no assoleix un vegada el resultat d’explotació sinó 0,8 vegades, el grup ha llançat altres negocis com els audiollibres Sonora, inclosos en l’àmbit d’A3 Media; i ha ampliat la seva xarxa de La Casa del Llibre amb cinc establiments l’any passat i cinc més l’exercici que ve. En total compta amb 53 botigues d’aquesta marca que el 2023 complirà el seu primer centenari.
Abandonament d’Itàlia
Segons el grup, l’abandonament del negoci a Itàlia, amb una facturació d’uns 5 milions anuals, amb prou feines ha tingut impacte en els comptes. L’estratègia principal de Planeta és créixer amb els seus propis projectes, tot i que no es descarta alguna adquisició al sector editorial o de televisió, si sorgís alguna oportunitat, segons les mateixes fonts.
La companyia, presidida per Josep Crehueras, considera que el sector del llibre viu un bon moment, si bé afectat per l’increment de costos. En el seu cas, gràcies a les economies d’escala per ser un grup de gran envergadura, han pogut absorbir els costos sense aplicar recàrrecs en els preus. Amb tot alerten que no tot el sector, en el qual hi ha editorials de molt menor mida, pot fer-ho. Per això reclamen més suports públics.
La pandèmia, que va desembocar en una dràstica caiguda de l’activitat, ha servit al sector editorial perquè el públic adquireixi o augmenti els seus hàbits de lectura, per la qual cosa s’esperen aquest 2022 encara millors resultats que l’any passat.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
