Mercats
La borsa de dijous 6 d’octubre del 2022
L’Ibex 35 ha tancat amb una caiguda del 0,91%, cosa que l’ha portat a situar-se en els 7.511,1 enters. La jornada en el mercat de renda variable ha estat marcada per la reducció de la producció de cru anunciada dimecres per l’Organització de Països Exportadors de Petroli i altres productors aliats (OPEP+).
D’altra banda, les vendes minoristes a la zona euro van caure un 2% a l’agost, més que no s'esperava, cosa que reflectiria que l’elevada inflació i l’enduriment dels costos de finançament continuen impactant en el consum a Europa. A Espanya, BBVA Research ha elevat del 4,1% al 4,4% la previsió de creixement per a l’economia el 2022, però ha retallat la del 2023, des de l’1,8% a l’1%, més d’un punt per sota respecte a les estimacions del Govern (2,1%) i també inferior a la previsió del Banc d’Espanya (1,4%).
Notícies relacionadesEn aquest context, les pujades més importants en la principal referència borsària espanyola les han anotat Colonial (+1,85%), Grifols (+1,68%), PharmaMar (+1,52%), Amadeus (+0,95%), Solaria (+0,69%), Meliá (+0,61%) i Acciona Energía (+0,35%). Pel costat contrari, les caigudes més destacades les han registrat ArcelorMittal (-4,16%), Acerinox (-3,33%), Enagás (-3,32%), Bankinter (-2,72%), Cellnex (-2,04%), Red Eléctrica (-1,95%) i Endesa (-1,94%).
La resta de borses europees també han tancat en ‘vermell’, amb predomini de les vendes sobre les compres, amb descensos del 0,78% a Londres, del 0,82% a París, del 0,37% a Frankfurt i de l’1,03% a Milà.
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA