Mercats
L’Ibex 35 continua a la baixa i posa en joc la cota dels 7.400 punts
L’índex de la Borsa perd un 0,67%, en l’inici de la sessió d’una jornada marcada per la dada de l’IPC, que es va moderar al setembre al 9%

L’Ibex 35 ha iniciat la sessió d’aquest dijous amb una caiguda del 0,67%, cosa que ha portat el selectiu a situar-se en els 7.392 enters a les 9.01 hores, després dels guanys registrats a Wall Street i després que el Banc d’Anglaterra hagi decidit intervenir d’emergència en els mercats de deute per contenir la repreciació dels bons britànics que s’ha produït en els últims dies.
En concret, el Banc d’Anglaterra té previst comprar almenys 65.000 milions de lliures (72.762 milions d’euros) de deute del Govern del Regne Unit als mercats secundaris, en un context en el qual la lliura se situa en els 1,0793 dòlars.
Així mateix, en un entorn que segueix marcat pels missatges dels bancs centrals a l’escenari d’inflació i el temor d’una recessió econòmica, els analistes han conegut aquest dijous que l’IPC a Espanya va disminuir sis dècimes el setembre en relació amb el mes anterior i va retallar de cop la seva taxa interanual 1,5 punts, fins al 9%, baixant dels dos dígits després d’haver encadenat tres mesos consecutius per sobre del 10%.
D’aquesta manera, després de moderar ahir el seu descens (-0,05%), el selectiu madrileny iniciava la sessió pugnant per la cota psicològica dels 7.400 punts, amb la major part dels valors en vermell, liderats per Inditex (-2,34%), Endesa (-1,84%), Grifols (-1,62%), ArcelorMittal (-1,61%) i BBVA (-1,38%).
La resta de borses europees obrien també amb caigudes, del 0,3% per a Frankfurt i París i del 0,8% per a Londres, després dels guanys a Wall Street, amb pujades de l’1,88% per al Dow Jones, de l’1,97% per al S&P 500 i del 2,05% per al Nasdaq.
Notícies relacionadesD’altra banda, el preu del barril de petroli de qualitat Brent, referència per al Vell Continent, se situava en un preu de 87 dòlars, amb un descens del 0,7%, mentre que el Texas es col·locava en els 81 dòlars, després de caure un 0,7%.
Finalment, la cotització de l’euro davant el dòlar es col·locava en 0,9669 ‘bitllets verds’, mentre que la prima de risc espanyola se situava en 117 punts bàsics, amb l’interès exigit al bo a deu anys en el 3,368%.
- Marta Pascal: "Em van prendre tant el pèl que ara el porto curt"
- Desallotjats els últims inquilins de les Cases Barates
- Svitolina perd contra Osaka i pateix la fúria dels apostadors
- Conflicte en potència La ronda de Sant Antoni reneix com a ‘camp de futbol’ i molesta part del veïnat
- L’incendi al sud de França avança sense control i ja ha calcinat 16.000 hectàrees
- Castells Una magnífica diada de Firagost obre un intens agost de la Colla Vella i de la Joves de Valls
- Festa Major El centenari del pasodoble 'Amparito Roca' protagonitzarà el cartell de les Festes de Santa Tecla 2025 a Tarragona
- Registres de temperatura L’onada de calor s’allargarà almenys 10 dies i es perfila com la cinquena més llarga des que hi ha registres a Espanya
- Mercat laboral Més d’un milió de catalans té el sou congelat a costa de la reducció de jornada i els sindicats amenacen amb vagues
- TikTok Polèmica per un vídeo de dues 'influencers' corrent per 'La Florida' amb "olor de kebab": "A l’Hospitalet no fem postureig"