Empreses catalanes
El Port de Barcelona busca noves oportunitats de negoci a Tailàndia
Aquest país de l’Associació de Nacions del Sud-Est Asiàtic és l’elegit per portar a terme la missió empresarial del port de la capital catalana
Aquests viatges són una eina important per a la internacionalització

Àsia és un gran aliat comercial del Port de Barcelona i ha sigut des de fa anys un dels principals orígens i destinacions de les mercaderies que transiten pels molls del recinte portuari.
La projecció econòmica dels països membres de l’Associació de Nacions del Sud-Est Asiàtic (ASEAN), la seva integració i les oportunitats comercials que ofereixen els converteixen un destí de gran interès per a la inversió estrangera. La unió comercial d’aquestes economies representa gairebé el 30% del PIB mundial, agrupa més de 2.000 milions d’habitants i concentra el 28% del comerç internacional.
Després d’uns anys on les missions empresarials del Port de Barcelona es van centrar en els mercats americans, el 2018 el Vietnam inaugurava un nou cicle en aquests viatges de caràcter multisectorial, amb la participació d’empreses importadores i exportadores, així com del sector logístic i portuari, amb el continent asiàtic com a protagonista. Amb l’excepcionalitat de les dues missions següents, que van ser en format ‘online’ a causa de la pandèmia, aquest any es recupera la presencialitat a Tailàndia, país escollit per a la missió comercial, que se celebrarà del 22 al 28 d’octubre d’aquest any.
Tailàndia és el tercer mercat del sud d’Àsia per mida i segon per rang del PIB. És també un dels mercats emergents del continent asiàtic, en contraposició al Japó, un mercat ja madur, alternança per la qual aposta el Port de Barcelona a les seves missions. Tailàndia és una de les economies més dinàmiques d’Àsia i té una renda per càpita en creixement. El país compta amb un clima apropiat per al desenvolupament de negocis i un sistema bancari sòlid, així com una bona posició quant a pagaments externs, ja que és membre de l’ASEAN. L’economia d’aquesta regió ha passat de tenir una base agrícola a ser una plataforma de fabricació de mà d’obra intensiva, sobretot tèxtils, calçat, components electrònics i peces de maquinària per a automòbils.
Localització clau
Com va dir el president del Port de Barcelona, Damià Calvet, durant la presentació de la nova missió empresarial al Saló de la Logística de Barcelona el mes de juny passat, «Tailàndia és un país amb una localització geogràfica estratègica i amb infraestructures i connectivitats potents per servir al mercat asiàtic, que s’està diversificant».
Calvet va destacar que «és un dels deu països emergents més atractius per a la inversió estrangera i té un gran potencial per establir aliances comercials i relacions sòlides amb els ports de referència del país». Catalunya ja té una presència destacada en els intercanvis comercials entre Espanya i aquest país. De fet, el Port de Barcelona és el primer port de l’Estat en valor de tràfic de mercaderies amb Tailàndia.
Concretament, el 2021 va arribar a una quota de mercat del 42%, un 2% més que el 2020. Alguns dels sectors que presenten interessants oportunitats d’internacionalització i cooperació a Tailàndia són el ‘packaging’, la salut i els equipaments mèdics, l’agricultura i l’alimentació, les energies renovables, els components electrònics i la indústria del cautxú, dels quals és el principal productor i exportador mundial en aquest àmbit.
Activitat bilateral
Les missions del Port de Barcelona s’han convertit en una valuosa eina per a la internacionalització de l’economia de Catalunya, la qual facilita a empreses del món logístic i a importadors i exportadors l’aterratge a nous mercats per explorar noves i interessants oportunitats de negoci. De fet, una vegada celebrada la missió del port, els intercanvis comercials amb el país de destí experimenten un increment substancial.
El Port de Barcelona organitza aquestes missions empresarials amb el suport de diverses entitats coneixedores del destí i es preparen agendes de contactes personalitzades perquè les empreses, tant logístiques com importadores i exportadores, totes integrants de la delegació del Port, puguin mantenir les reunions més adequades en funció dels seus interessos, facilitant la seva introducció i posterior consolidació dins del mercat en qüestió.
Notícies relacionadesAquests viatges, que van començar a celebrar-se el 1998, s’han convertit en una eina essencial de l’estratègia d’internacionalització als mercats amb més perspectives de creixement, així com un potent catalitzador de negoci per promocionar i millorar la posició dels clients del Port a l’exterior. El Japó, el Vietnam, l’Argentina, l’Uruguai, Panamà, Cuba, Xile, Mèxic, Colòmbia, el Brasil i Turquia han sigut algunes de les destinacions d’aquestes missions empresarials organitzades pel Port de Barcelona en els últims anys.
L’elecció del destí d’aquestes missions empresarials és proposada pel Consell Rector, on estan representats tots els membres de la Comunitat Portuària i, posteriorment, passa per un procés d’anàlisi de mercats impulsada des del Port de Barcelona.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Debat obert Regular o abolir la prostitució: ¿què n’opinen els partits a Catalunya?
- 200 milions d’euros anuals Catalunya llança el Pacte Nacional per la Llengua per impulsar l’ús del català sense Junts ni la CUP
- Successos Càmeres ocultes, roba infantil, abusos sexuals en grup i sadomasoquisme: així actuava la xarxa de pederastes liderada pel ‘Pelicot català’
- ENERGIA CNMC amenaça amb multes de 60 milions i indemnitzacions multimilionàries si troba infraccions greus en l’apagada
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»