Turbulències
La dimissió de Draghi arrossega la borsa i dispara la prima de risc italiana
El diferencial amb el bo alemany a 10 anys escala per sobre dels 230 punts
La dimissió del primer ministre italià, Mario Draghi, anunciada avui, s’ha fet notar immediatament en la prima de risc, que ha pujat fins als 238 punts, i a la Borsa de Milà, que una hora després de la seva obertura queia més del 2%. Un nou mal de cap per a l’estabilitat a la zona euro, a causa que és la tercera economia de la zona, i forçarà també l’actuació del Banc Central Europeu (BCE)
La plaça milanesa s’ha desplomat un 2,29%, fins als 20.859,04 punts, després de l’anunci de la dimissió de Draghi, acceptada poc després pel president de la República italiana, Sergio Mattarella.
Tot i que el primer ministre es mantindrà en funcions per als afers corrents i d’ordinària administració, la seva dimissió, prevista després de la jornada d’ahir, ha fet caure els principals bancs del país.
Notícies relacionadesEls valors del selectiu milanès més afectats han sigut la Poste Italiane, que ha caigut un 7,69%; el banc Unicredit, que ha perdut un 7,05%, i el Banc BPM, amb un retrocés del 6,89%.
Per la seva banda la prima de risc, que mesura el diferencial entre el bo alemany i l’italià a 10 anys, ha obert la sessió d’aquest dijous superant els 230 punts, i gairebé dues hores després tocava els 238 punts, per tant, supera la del deute grec. Mentrestant, el rendiment del bo a deu anys ha pujat al 3,56%.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
- 'EL SEGON CAFÈ' A LA2CAT L'Editorial de Cristina Villanueva: Entre Números i Silencis
- Sort al Baix Llobregat Un estanc de Sant Boi reparteix 7,5 milions del tercer premi de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 El cava es refreda a la Gran Via: repeteix per segon any un cinquè premi i reparteix 60.000 euros dècim a dècim
