Reindustrialització

El concurs per licitar els terrenys de Nissan a la Zona Franca començarà dijous

  • L’entitat dirigida per Pere Navarro inicia la subhasta de l’antiga fàbrica del gegant nipó a 24 euros el metre quadrat a l’any

El concurs per licitar els terrenys de Nissan a la Zona Franca començarà dijous
2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona obrirà el concurs per adjudicar gran part dels terrenys fins ara ocupats per Nissan aquest dijous. Així ho ha pogut confirmar EL PERIÓDICO de l’entitat dirigida per Pere Navarro, que inicia així els tràmits per omplir el buit que deixa el gegant nipó després de tancar el 31 de desembre passat. El termini per presentar possibles projectes començarà l’1 de juliol, estarà obert fins al 15 d’agost i el 15 de setembre es donarà a conèixer el nom de la immologística que assumirà la gestió dels terrenys. El preu del metre quadrat arrencarà en els 24 euros a l’any, segons apunten diferents fonts coneixedores, sobre una superfície disponible de prop de 500.000 metres.

Les negociacions en el marc de la comissió de reindustrialització i els treballs jurídics del bufet de Roca Junyent –en qualitat d’assessor del Consorci– han culminat i aquest dijous els seus fruits sortiran publicats en el portal de contractacions de la Zona Franca. Les bases del concurs han trigat més del previst inicialment pel Ministeri d’Indústria, la Generalitat, el Consorci, els sindicats i la mateixa Nissan. Les diferències internes i la complexitat jurídica de treure un concurs públic que pretén blindar una part dels terrenys per a la indústria de l’electromobilitat, alhora que això no pot ser impugnable per altres potencials interessats, han postergat la seva sortida. 

En les primeres estimacions els terrenys s’havien d’adjudicar cap al mes de juny i ara ho estaran al setembre, sempre que ningú no impugni el concurs. Fet no descartable, a causa del nombrós interès de diverses empreses per aquests amplis terrenys estratègicament ubicats a prop del port de Barcelona. El concurs pretén buscar un gestor immologístic que posteriorment sotsarrendi aquests terrenys a empreses interessades a ubicar-se allí. Diverses empreses ja han manifestat durant els últims mesos el seu interès, com els australians Goodman, el fons inversor amb seu a Madrid Merlin Properties i la multinacional Prologis, entre d’altres.

Notícies relacionades

Segons apunten fonts coneixedores, les bases incorporen un reconeixement explícit que un percentatge important del terreny disponible haurà d’anar destinat a ús industrial, concretament de projectes d’electromobilitat. I aquí entra el projecte del D-Hub, liderat per l’empresa QEV, per fabricar la seva gamma de vehicles Zeroid (principalment furgonetes elèctriques de baix cost i amb peces que inicialment vindran sobretot de la Xina per al repartiment en l’últim quilòmetre). Aquesta empresa ja té un principi d’acord amb Nissan per llogar-li la seva antiga fàbrica a Montcada i Reixac, on fins ara el fabricant nipó duia a terme els seus processos d’acoblament.

Espais reservats

El concurs no traurà a licitació tots els terrenys abans ocupats per Nissan. Hi ha dues porcions especialment ja reservades i amb noms propis. D’una banda, hi ha uns 60.000 metres per a la firma Silence, participada d’Acciona i que pretén fabricar allà el seu nou model de vehicle urbà elèctric. La direcció ja té un acord per ocupar 110 dels 2.500 treballadors que tenia Nissan abans de liquidar les seves produccions a Catalunya. I l’altre nom propi amb reserva és la mateixa Nissan, que conserva a la Zona Franca el seu centre tècnic des d’on pretén continuar fent treballs d’enginyeria amb plantilla pròpia. 

Temes:

Nissan Empreses