En la zona euro
Nou avís del Banc que afecta tots els tipus d’hipoteques a part de les variables
Així afecta la teva hipoteca que l’euríbor hagi pujat més de l’1%
El vicepresident del Banc Central Europeu (BCE), Luis de Guindos, ha reconegut la possibilitat que els tipus d’interès de la zona euro pugin al juliol, una mesura que afectarà tots aquells que tinguin contractada una hipoteca de tipus variable.
Això es deu a la pujada de l’euríbor, l’índex de referència que més s’utilitza a Espanya per calcular les quotes hipotecàries i que va entrar en positiu a finals d’abril després de més de sis anys en valors negatius, concretament des de gener de 2016.
Notícies relacionadesNo obstant, les hipoteques variables no seran les úniques que veuran endurides les seves condicions. La pujada de tipus d’interès també afectarà les fixes i tots els crèdits en general.
«A Espanya, les condicions de finançament han començat a ser menys folgades en els últims mesos i, previsiblement, podrien experimentar una tensió addicional en el futur més pròxim», remarca el Banc d’Espanya en un comunicat en el qual també afegeix que s’esperen unes condicions financeres «una mica més estrictes» que les que han imperat recentment.
- Rebuig ciutadà Barcelona cancel·la el sopar popular del centenari del Park Güell després de la polèmica veïnal
- Decret de menjadors Col·legis i instituts han d'eliminar totalment les begudes ensucrades i la brioixeria dels seus centres des d'aquest dijous
- Marisc "Feia temps que no tastava un arròs tan bo": el restaurant de Girona aclamat per les seves paelles
- Llengua "Tothom podia copiar": les queixes que qüestionen la validesa de l'examen oficial de C2 de català
- Infraestructures Ja és oficial: les obres del corredor mediterrani es retarden a Castelló
