Empreses
La UE acorda exigir un 40% de dones als llocs de direcció de les grans empreses
Hi haurà mesures vinculants per aconseguir un objectiu al qual s’haurà d’arribar el juny del 2026

Els negociadors del Parlament Europeu i dels Vint-i-set han aconseguit aquest dimarts un acord per fixar una quota d’almenys un 40% de dones en els càrrecs directius de les grans empreses europees per a finals de juny del 2026.
La directiva crearà un procediment obert i transparent perquè el consells no executius de les empreses comunitàries comptin almenys amb un 40% de dones per al juny del 2026. En aquest sentit, hi haurà mesures vinculants per aconseguir aquest objectiu.
Els estats membre que aprovin quotes tant per als consells executius com els no executius, el mínim de presència de dones serà del 33%. A més, els països hauran de crear un sistema de penalitzacions que sigui punitiu amb les empreses que no arribin a aquestes quotes.
La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha celebrat aquest acord en el seu compte de la xarxa social Twitter i ha mostrat el seu agraïment per a tots els que ho han fet possible. «És un gran dia per a les dones a Europa. També és un gran dia per a les empreses. Perquè més diversitat significa més creixement, més innovació», ha remarcat la cap de l’Executiu comunitari.
Notícies relacionadesFinally we have an agreement on the @EU_Commission's #WomenOnBoards proposal!
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) 7 de junio de 2022
Thank you to all those who worked on this key file for a decade.
This is a great day for women in Europe. It’s also a great day for companies.
Because more diversity means more growth, more innovation
L’acord provisional, anunciat per la presidència francesa de la UE, necessitarà encara el vistiplau del ple de l’Eurocambra i del Consell per ser definitiu.
El 2020, gairebé una dècada després d’un primer intent, Brussel·les va recuperar la proposta de l’etapa de José Manuel Durao Barroso al capdavant de la Comissió Europea amb la qual es va intentar fixar una quota del 40% de presència femenina als llocs no executius dels consells d’administració de les empreses cotitzades. La iniciativa va quedar llavors bloquejada pel rebuig dels Estats membre a legislar en aquest sentit.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu
- Infraestructures El Govern reactiva el projecte d'allargar la C-32 fins a Lloret de Mar